Forum Kadr i Księgowości 2023

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy
Wydarzenie już się odbyło

Szanowni Państwo,

Za nami wiele zmian w zakresie prawa pracy i podatków. Przed nami planowana implementacja nowych przepisów. Rozporządzenia zmieniające ostatnie nowelizacje Kodeksu pracy, zmiany w zakresie SLIM VAT 3, aktualizacje przepisów podatkowych – to tylko niektóre wyzwania, jakie staną przed Państwem!

Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom przygotowaliśmy kolejną już edycję Forum Kadr i Księgowości, która na stałe wpisała się w kalendarz konferencyjny osób zajmujących się zawodowo kadrami i księgowością. Serdecznie zapraszamy Państwa do spotkania z nami.

Najbardziej aktualne tematy omówione w przystępny sposób, najlepsi eksperci, formuła stołów dyskusyjnych stanowiących formę konsultacji i praktyczne rozwiązania w każdym z omawianych tematów to nierozłączne elementy naszej konferencji.

Zapraszamy Państwa do udziału w wybranej ścieżce tematycznej: KADRY lub KSIĘGOWOŚĆ – to Państwo decydują, którą ze ścieżek wybiorą!

Zachęcamy do zapoznania się z tematami wystąpień.

Do zobaczenia podczas Forum!

Kluczowe zagadnienia:

  • Jak pakiet SLIM VAT 3 ułatwi prowadzenie firmy
  • Księgowanie w PKPiR wydatków udokumentowanych dowodami otrzymanymi z opóźnieniem
  • Krajowy System e-Faktur – jak się dobrze przygotować?
  • Zarządzanie absencjami pracowniczymi w świetle zmian przepisów prawa pracy
  • Dokumentacja pracownicza po zmianach przepisów w 2023 r.
  • Restrukturyzacja kosztów zatrudnienia

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu?

  • Dowiedzą się Państwo jak w praktyce zastosować zmiany w przepisach kadrowych i podatkowych
  • Otrzymają Państwo czytelne i pomocne materiały szkoleniowe zawarte w prezentacji
  • Uzyskają Państwo praktyczną do wykorzystania wiedzę opartą o aktualne przepisy, a wszystko to w znakomitej atmosferze sprzyjającej pogłębianiu wiedzy i z możliwością aktywnego udziału wraz z zadawaniem pytań

PROGRAM

Agenda Forum Kadr i Księgowości 2023

08:30 - 16:00

Forum Kadr i Księgowości 2023

8.30-9.00 Rejestracja uczestników

 

 

KADRY 2023

KSIĘGOWOŚĆ 2023

9.00-9.10

Rozpoczęcie konferencji

Rafał Szary, Menedżer projektów, INFOR PL S.A.

Rozpoczęcie konferencji

Edyta Szewerniak-Milewska, Redaktor naczelny Inforakademii, INFOR PL S.A.

9.10-10.00

Panel dyskusyjny: Jak ostatnie zmiany w Kodeksie pracy wpłyną na funkcjonowanie firm? Wyzwania, rozwiązania, planowane zmiany.

 

Paneliści:

·        Paula Koczara, Radca prawny, Senior Associate w praktyce prawa pracy kancelarii Bird & Bird

·        Aleksander Kuźniar, prawnik, audytor, specjalista z zakresu praktycznego stosowania prawa pracy oraz ochrony danych osobowych

·        dr Marcin Wojewódka, Radca prawny, doktor nauk ekonomicznych, założyciel i wspólnik Kancelarii Wojewódka i Wspólnicy Sp. k.

Panel dyskusyjny: Aktualne i planowane zmiany w podatkach i ich wpływ na płynność finansową organizacji.

 

Paneliści:

·        Monika M. Brzostowska, Doradca podatkowy

·        Radosław Kowalski, Doradca podatkowy

·        Patrycja Kubiesa, Doradca podatkowy

10.00-10.20

Prezentacja Inforlex: Jak zaimplementować liczne zmiany w prawie pracy?

Prezentacja Inforlex: Zmiany w podatku VAT i CIT

10.20-11.20

Dokumentacja pracownicza po zmianach przepisów w 2023 r.

Na wystąpieniu zostanie poruszona tematyka zmian w dokumentacji pracowniczej, jakie miały miejsce w związku z nowelizacjami Kodeksu pracy w 2023 r. Dodatkowe części akt osobowych, zmiana treści umów o pracę, informacji o warunkach zatrudnienia, nowe wnioski i oświadczenia które składa pracownik, zmiany w świadectwie pracy. Czy aż tyle, tak szczegółowych dokumentów jest niezbędne dla każdego pracownika? Czy zasada minimalizacji danych osobowych wynikająca z RODO, nie powinna być w większym zakresie stosowana w dokumentacji pracowniczej.

 

Aleksander Kuźniar, prawnik, audytor, specjalista z zakresu praktycznego stosowania prawa pracy oraz ochrony danych osobowych

Czy i jak pakiet SLIM VAT 3 faktycznie ułatwi prowadzenie firmy?

W kolejnej już odsłonie nowelizacji VAT pod hasłem „slim” ustawodawca podatkowy modyfikuje przepisy ustawy o podatku od towarów i usług. Ich celem ma być uproszczenie przepisów, ich unowocześnienie, a w efekcie poprawa sytuacji podatników. W przypadku dwóch pierwszych odsłon SLIM VAT nie wszystkie nowe unormowania ułatwiały życie podatnikom, a przynajmniej nie wszystkim.

Jak to jest z trzecią częścią zmian SLIM VAT? Czy w tym przypadku można mówić, iż cel został osiągnięty? W jakim zakresie i którym podatnikom SLIM VAT 3 ułatwi prowadzenie działalności i rozliczenie podatku? W czasie swojego wystąpienia ekspert postara się udzielić odpowiedzi m.in. na te pytania.

Radosław Kowalski, Doradca podatkowy

11.20-11.35

Przerwa na kawę

11.35-12.35

Zarządzanie absencjami pracowniczymi w świetle zmian przepisów prawa pracy

Temat absencji pracowniczych stanie się jeszcze istotniejszym zagadnieniem w prawie pracy po wejściu w życie przepisów dot. zmian work-life balance. Uprawnienia pracowników stanowią jednocześnie obciążenie dla pracodawców, a zatem warto przygotować się do zbliżających się zmian. W czasie wystąpienia omówimy szczegółowo nowe rodzaje absencji pracowniczych i dokonamy ich podziału na krótkoterminowe i długoterminowe. Wskażemy także na obowiązki pracodawcy w zakresie ewidencjonowania absencji pracowniczych i dostępne dla pracodawców instrumenty weryfikowania zasadności nieobecności pracownika w pracy.

 

Paula Koczara, Radca prawny, Senior Associate w praktyce prawa pracy kancelarii Bird & Bird

Księgowanie w PKPiR wydatków udokumentowanych dowodami otrzymanymi z opóźnieniem albo przekazanymi ze zwłoką do biura rachunkowego

Czy to możliwe, że Ministerstwo Finansów chce uprościć pracę księgowym? Nowe stanowisko zakłada, że faktury otrzymane z opóźnieniem możemy uwzględnić w późniejszych okresach rozliczeniowych, nie korygując poprzednich miesięcy. Jakie to mogą być koszty? Czy faktury za import usług czy zakup międzynarodowy też podlegają nowej interpretacji? Na te i inne pytania, odpowie ekspertka podczas swojego wystąpienia.

 

Monika M. Brzostowska, Doradca podatkowy

12.35-12.50

Przerwa na kawę

12.50-13.50

Restrukturyzacja kosztów zatrudnienia

 

dr Marcin Wojewódka, Radca prawny, doktor nauk ekonomicznych, założyciel i wspólnik Kancelarii Wojewódka i Wspólnicy Sp. k.

Krajowy System e-Faktur – jak się dobrze przygotować?

Obecnie przepisy VAT obok faktur tradycyjnych przewidują możliwość wystawiania tzw. faktur ustrukturyzowanych. To faktury wystawiane przy wykorzystaniu udostępnionego wzoru za pośrednictwem Krajowego Systemu e-Faktur. Na razie to rozwiązanie dobrowolne, obowiązkiem ma się stać od 1 lipca 2024 r. Aby zachęcić do korzystania z tego systemu już teraz, wprowadzono określone korzyści dla podatników. Nawet jeśli nie wystarczające, to warto zapoznać się z nowym systemem fakturowania, żeby się dobrze przygotować do zaplanowanych zmian.

 

Patrycja Kubiesa, Doradca podatkowy

13.50-14.30

Przerwa na lunch

14.30-16.00

Stoły Eksperckie (wyłącznie dla uczestników stacjonarnych)

Zapraszamy do udziału w dyskusjach przy stołach eksperckich. Będą mieli Państwo możliwość rozmów z ekspertami w ramach wielu różnorodnych tematów. Są to rozmowy z ekspertami przybierające formę konsultacji w ramach niewielkiej grupy praktyków! W trakcie 90 minut gwarantujemy możliwość zmiany stołu aż 3 razy!

 

STÓŁ 1: Dokumentacja pracownicza od A do Z – Aleksander Kuźniar

STÓŁ 2: Zmiany w VAT 2023 – Radosław Kowalski

STÓŁ 3: Aktualne i planowane zmiany w kodeksie pracy – dr Marcin Wojewódka

STÓŁ 4: Faktury, korekty, KSeF – Patrycja Kubiesa

STÓŁ 5: Zarządzanie absencjami pracowniczymi – Paula Koczara

STÓŁ 6: Koszty w firmie – Monika M. Brzostowska

 

16.00

Zakończenie konferencji

 

*Każdy z uczestników w trakcie przerw ma możliwość wyboru ścieżki tematycznej pomiędzy „Kadrami” i „Księgowością”!

PRELEGENCI

Monika M. Brzostowska

Doradca podatkowy

Paula Koczara

Paula Koczara

Radca prawny, Senior Associate w praktyce prawa pracy kancelarii Bird & Bird

Radosław Kowalski

Kancelaria Doradcy Podatkowego

Patrycja Kubiesa

Doradca podatkowy

Aleksander Kuźniar

Prawnik, audytor, ekspert prawa pracy

Marcin Wojewódka

dr Marcin Wojewódka

Radca Prawny

ZAREJESTRUJ SIĘ WYBIERZ JEDEN Z PAKIETÓW

Udział stacjonarny

795 /uczestnik
cena katalogowa 795 zł netto
  • Udział stacjonarny w konferencji
  • Udział w stołach eksperckich
  • Dostęp do nagrania z transmisji
  • Materiały konferencyjne
  • Certyfikat
POLECAMY

Wybierz dla kogo chcesz zamówić

* zamówienie dla więcej niż 1 osoby

Udział online

595 /uczestnik
cena katalogowa 595 zł netto
  • Dostęp do transmisji online
  • Dostęp do nagrania z transmisji
  • Materiały konferencyjne
  • Certyfikat


Wybierz dla kogo chcesz zamówić

* zamówienie dla więcej niż 1 osoby

*  Informujemy, że przyjmujemy oświadczenia potwierdzające zwolnienie z podatku VAT (udział w szkoleniu jest finansowany ze środków publicznych w rozumieniu ustawy o finansach publicznych w całości zgodnie z treścią art.43 ust.1 pkt 29 lit, c ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług)

OPIEKUN MERYTORYCZNY

Rafał Szary

Menedżer Projektów

SPRZEDAŻ I WSPÓŁPRACA

ORGANIZATOR

PARTNER MERYTORYCZNY

PATRON MEDIALNY

* zamówienie dla więcej niż 1 osoby