Szanowni Państwo,
Za nami wiele zmian w zakresie prawa pracy i podatków. Przed nami planowana implementacja nowych przepisów. Rozporządzenia zmieniające ostatnie nowelizacje Kodeksu pracy, zmiany w zakresie SLIM VAT 3, aktualizacje przepisów podatkowych – to tylko niektóre wyzwania, jakie staną przed Państwem!
Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom przygotowaliśmy kolejną już edycję Forum Kadr i Księgowości, która na stałe wpisała się w kalendarz konferencyjny osób zajmujących się zawodowo kadrami i księgowością. Serdecznie zapraszamy Państwa do spotkania z nami.
Najbardziej aktualne tematy omówione w przystępny sposób, najlepsi eksperci, formuła stołów dyskusyjnych stanowiących formę konsultacji i praktyczne rozwiązania w każdym z omawianych tematów to nierozłączne elementy naszej konferencji.
Zapraszamy Państwa do udziału w wybranej ścieżce tematycznej: KADRY lub KSIĘGOWOŚĆ – to Państwo decydują, którą ze ścieżek wybiorą!
Zachęcamy do zapoznania się z tematami wystąpień.
Do zobaczenia podczas Forum!
Kluczowe zagadnienia:
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu?
8.30-9.00 Rejestracja uczestników
|
KADRY 2023 |
KSIĘGOWOŚĆ 2023 |
9.00-9.10 |
Rozpoczęcie konferencji Rafał Szary, Menedżer projektów, INFOR PL S.A. |
Rozpoczęcie konferencji Edyta Szewerniak-Milewska, Redaktor naczelny Inforakademii, INFOR PL S.A. |
9.10-10.00 |
Panel dyskusyjny: Jak ostatnie zmiany w Kodeksie pracy wpłyną na funkcjonowanie firm? Wyzwania, rozwiązania, planowane zmiany.
Paneliści: · Paula Koczara, Radca prawny, Senior Associate w praktyce prawa pracy kancelarii Bird & Bird · Aleksander Kuźniar, prawnik, audytor, specjalista z zakresu praktycznego stosowania prawa pracy oraz ochrony danych osobowych · dr Marcin Wojewódka, Radca prawny, doktor nauk ekonomicznych, założyciel i wspólnik Kancelarii Wojewódka i Wspólnicy Sp. k. |
Panel dyskusyjny: Aktualne i planowane zmiany w podatkach i ich wpływ na płynność finansową organizacji.
Paneliści: · Monika M. Brzostowska, Doradca podatkowy · Radosław Kowalski, Doradca podatkowy · Patrycja Kubiesa, Doradca podatkowy |
10.00-10.20 |
Prezentacja Inforlex: Jak zaimplementować liczne zmiany w prawie pracy? |
Prezentacja Inforlex: Zmiany w podatku VAT i CIT |
10.20-11.20 |
Dokumentacja pracownicza po zmianach przepisów w 2023 r. Na wystąpieniu zostanie poruszona tematyka zmian w dokumentacji pracowniczej, jakie miały miejsce w związku z nowelizacjami Kodeksu pracy w 2023 r. Dodatkowe części akt osobowych, zmiana treści umów o pracę, informacji o warunkach zatrudnienia, nowe wnioski i oświadczenia które składa pracownik, zmiany w świadectwie pracy. Czy aż tyle, tak szczegółowych dokumentów jest niezbędne dla każdego pracownika? Czy zasada minimalizacji danych osobowych wynikająca z RODO, nie powinna być w większym zakresie stosowana w dokumentacji pracowniczej.
Aleksander Kuźniar, prawnik, audytor, specjalista z zakresu praktycznego stosowania prawa pracy oraz ochrony danych osobowych |
Czy i jak pakiet SLIM VAT 3 faktycznie ułatwi prowadzenie firmy? W kolejnej już odsłonie nowelizacji VAT pod hasłem „slim” ustawodawca podatkowy modyfikuje przepisy ustawy o podatku od towarów i usług. Ich celem ma być uproszczenie przepisów, ich unowocześnienie, a w efekcie poprawa sytuacji podatników. W przypadku dwóch pierwszych odsłon SLIM VAT nie wszystkie nowe unormowania ułatwiały życie podatnikom, a przynajmniej nie wszystkim. Jak to jest z trzecią częścią zmian SLIM VAT? Czy w tym przypadku można mówić, iż cel został osiągnięty? W jakim zakresie i którym podatnikom SLIM VAT 3 ułatwi prowadzenie działalności i rozliczenie podatku? W czasie swojego wystąpienia ekspert postara się udzielić odpowiedzi m.in. na te pytania. Radosław Kowalski, Doradca podatkowy |
11.20-11.35 |
Przerwa na kawę |
|
11.35-12.35 |
Zarządzanie absencjami pracowniczymi w świetle zmian przepisów prawa pracy Temat absencji pracowniczych stanie się jeszcze istotniejszym zagadnieniem w prawie pracy po wejściu w życie przepisów dot. zmian work-life balance. Uprawnienia pracowników stanowią jednocześnie obciążenie dla pracodawców, a zatem warto przygotować się do zbliżających się zmian. W czasie wystąpienia omówimy szczegółowo nowe rodzaje absencji pracowniczych i dokonamy ich podziału na krótkoterminowe i długoterminowe. Wskażemy także na obowiązki pracodawcy w zakresie ewidencjonowania absencji pracowniczych i dostępne dla pracodawców instrumenty weryfikowania zasadności nieobecności pracownika w pracy.
Paula Koczara, Radca prawny, Senior Associate w praktyce prawa pracy kancelarii Bird & Bird |
Księgowanie w PKPiR wydatków udokumentowanych dowodami otrzymanymi z opóźnieniem albo przekazanymi ze zwłoką do biura rachunkowego Czy to możliwe, że Ministerstwo Finansów chce uprościć pracę księgowym? Nowe stanowisko zakłada, że faktury otrzymane z opóźnieniem możemy uwzględnić w późniejszych okresach rozliczeniowych, nie korygując poprzednich miesięcy. Jakie to mogą być koszty? Czy faktury za import usług czy zakup międzynarodowy też podlegają nowej interpretacji? Na te i inne pytania, odpowie ekspertka podczas swojego wystąpienia.
Monika M. Brzostowska, Doradca podatkowy |
12.35-12.50 |
Przerwa na kawę |
|
12.50-13.50 |
Restrukturyzacja kosztów zatrudnienia
dr Marcin Wojewódka, Radca prawny, doktor nauk ekonomicznych, założyciel i wspólnik Kancelarii Wojewódka i Wspólnicy Sp. k. |
Krajowy System e-Faktur – jak się dobrze przygotować? Obecnie przepisy VAT obok faktur tradycyjnych przewidują możliwość wystawiania tzw. faktur ustrukturyzowanych. To faktury wystawiane przy wykorzystaniu udostępnionego wzoru za pośrednictwem Krajowego Systemu e-Faktur. Na razie to rozwiązanie dobrowolne, obowiązkiem ma się stać od 1 lipca 2024 r. Aby zachęcić do korzystania z tego systemu już teraz, wprowadzono określone korzyści dla podatników. Nawet jeśli nie wystarczające, to warto zapoznać się z nowym systemem fakturowania, żeby się dobrze przygotować do zaplanowanych zmian.
Patrycja Kubiesa, Doradca podatkowy |
13.50-14.30 |
Przerwa na lunch |
|
14.30-16.00 |
Stoły Eksperckie (wyłącznie dla uczestników stacjonarnych) Zapraszamy do udziału w dyskusjach przy stołach eksperckich. Będą mieli Państwo możliwość rozmów z ekspertami w ramach wielu różnorodnych tematów. Są to rozmowy z ekspertami przybierające formę konsultacji w ramach niewielkiej grupy praktyków! W trakcie 90 minut gwarantujemy możliwość zmiany stołu aż 3 razy!
STÓŁ 1: Dokumentacja pracownicza od A do Z – Aleksander Kuźniar STÓŁ 2: Zmiany w VAT 2023 – Radosław Kowalski STÓŁ 3: Aktualne i planowane zmiany w kodeksie pracy – dr Marcin Wojewódka STÓŁ 4: Faktury, korekty, KSeF – Patrycja Kubiesa STÓŁ 5: Zarządzanie absencjami pracowniczymi – Paula Koczara STÓŁ 6: Koszty w firmie – Monika M. Brzostowska
|
|
16.00 |
Zakończenie konferencji |
*Każdy z uczestników w trakcie przerw ma możliwość wyboru ścieżki tematycznej pomiędzy „Kadrami” i „Księgowością”!
Doradca podatkowy
Radca prawny, Senior Associate w praktyce prawa pracy kancelarii Bird & Bird
Kancelaria Doradcy Podatkowego
Doradca podatkowy
Prawnik, audytor, ekspert prawa pracy
Radca Prawny
Wybierz dla kogo chcesz zamówić
* zamówienie dla więcej niż 1 osoby
Wybierz dla kogo chcesz zamówić
* zamówienie dla więcej niż 1 osoby
* Informujemy, że przyjmujemy oświadczenia potwierdzające zwolnienie z podatku VAT (udział w szkoleniu jest finansowany ze środków publicznych w rozumieniu ustawy o finansach publicznych w całości zgodnie z treścią art.43 ust.1 pkt 29 lit, c ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług)
* zamówienie dla więcej niż 1 osoby