Już wkrótce Pracownicze Plany Kapitałowe obowiązani będą prowadzić wszyscy zatrudniający. Obowiązki związane z wdrożeniem i prowadzeniem PPK spoczywają na podmiocie zatrudniającym i to właśnie zatrudniający powinni w szczególność zadbać o zgodność z przepisami w prowadzeniu PPK.
Aby zabezpieczyć sytuację podmiotu zatrudniającego oraz osób odpowiedzianych za wdrożenie i prowadzenie PPK warto uwzględnić w planie kontroli także audyt w obszarze PPK. Skala roszczeń osób zatrudnionych jak też dolegliwość kar nakładanych przez inspekcję pracy może być na tyle dotkliwa, że utrudni działalność podmiotu zatrudniające. Oznacza to, że w praktyce uruchomienie PPK w organizacji to rozpoczęcie nowego obszaru działalności dla kadr i płac, ale także dla działów audytu.
Podczas szkolenia poruszone zostaną zagadnienia prowadzenia PPK i obsługi uczestników po wdrożeniu PPK. Wskazane zostaną przykładowe formy kontroli podejmowanej przez PIP. Eksperci przedstawią, w jaki sposób podmiot zatrudniający może zabezpieczyć się wobec roszczeń pracowników wynikających z oszczędzania w PPK. Na szkoleniu eksperci przedstawią konsekwencje zmian w ustawie o PPK, które zawarte zostały w ustawie likwidującej OFE.
Zapraszam do udziału w warsztatach, które z pewnością przyniosą Państwu wiele korzyści!
Rafał Szary
Menedżer Projektu
* Informujemy, że przyjmujemy oświadczenia potwierdzające zwolnienie z podatku VAT (udział w szkoleniu jest finansowany ze środków publicznych w rozumieniu ustawy o finansach publicznych w całości zgodnie z treścią art.43 ust.1 pkt 29 lit, c ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług)