Dni
Godziny
Minuty
Sekundy
Wydarzenie już się odbyło

Przed nami kolejny rok pełen wyzwań i zmian w obszarze prawa pracy oraz podatków. W 2025 roku czekają nas nowe regulacje, które wpłyną na codzienną pracę specjalistów ds. kadr i księgowości. Jak przygotować się na nadchodzące zmiany? Jakie obowiązki i możliwości niesie ze sobą nowa rzeczywistość prawna?

Zapraszamy Państwa na kolejną edycję Forum Kadr i Księgowości, które od lat gromadzi ekspertów, praktyków i specjalistów w dziedzinie kadr oraz finansów. To wydarzenie, to nie tylko solidna dawka wiedzy, ale także okazja do wymiany doświadczeń i uzyskania praktycznych wskazówek od najlepszych ekspertów.

W tym roku – już tradycyjnie – przygotowaliśmy dwie ścieżki tematyczne: KADRY oraz KSIĘGOWOŚĆ – aby każdy uczestnik mógł dostosować program konferencji do swoich zawodowych potrzeb i zainteresowań. Wybór należy do Państwa!

Zachęcamy do zapoznania się z tematami wystąpień.

Do zobaczenia podczas Forum!

KADRY 2025:

  • Prawo pracy 2025 – jakie zmiany wejdą w życie i jak wpłyną na codzienne funkcjonowanie działów kadr?
  • Jawność wynagrodzeń – obowiązki pracodawców i nowe wymogi w zakresie transparentności płac
  • Czas pracy a odpowiedzialność prawna – jak uniknąć konsekwencji związanych z naruszeniem przepisów?

KSIĘGOWOŚĆ 2025:

  • Estoński CIT – kiedy się opłaca i jakie warunki trzeba spełnić, aby skorzystać z tej formy opodatkowania?
  • Krajowy System e-Faktur (KSeF) – wyzwania organizacyjne i procesowe przy jego wdrażaniu
  • Mity podatkowe – błędne przekonania, które mogą doprowadzić do problemów z fiskusem

Dlaczego warto wziąć udział w konferencji?

  • Dowiedzą się Państwo, jak w praktyce zastosować bieżące zmiany w przepisach kadrowych i podatkowych
  • Otrzymają Państwo czytelne i pomocne materiały szkoleniowe w formie prezentacji
  • Uzyskają Państwo praktyczną wiedzę opartą o aktualne przepisy

… a wszystko to w znakomitej atmosferze, sprzyjającej pogłębianiu wiedzy, z możliwością aktywnego udziału oraz zadania ekspertom własnych pytań!

Odbierz prezent!

Każdy uczestnik konferencji otrzyma bezpłatny 30-dniowy dostęp do wydania elektronicznego Dziennika Gazety Prawnej.

PROGRAM

Agenda Forum Kadr i Księgowości 2025

Agenda Forum Kadr i Księgowości 2025

8.30-9.00 Rejestracja uczestników

 

KADRY 2025

KSIĘGOWOŚĆ 2025

9:00-9:10

Rozpoczęcie konferencji

Rafał Szary, Menedżer projektu, INFOR PL S.A.

Rozpoczęcie konferencji

Edyta Szewerniak-Milewska, Redaktor naczelna Inforakademii, INFOR PL S.A.

9:10-10:20

Prawo pracy 2025: Jak nowe przepisy wpłyną na codzienność działów kadr?

·     Co wolno ubezpieczonemu, a co sprawdzi ZUS – rewolucja dotycząca wykorzystywania zwolnień lekarskich oraz kontroli absencji chorobowych

·     Umowy cywilnoprawne a staż pracowniczy

·     Uzupełniający urlop macierzyński w pytaniach i odpowiedziach

·     Zmiany dotyczące mobbingu – czy to naprawdę konieczne?

Prelegentka: Iwona Wołkiewicz, Ekspert prawa pracy

 Estoński CIT

·     Co nowego w CIT estońskim? – najnowsze interpretacje i orzeczenia sądowe

·     Jak przygotować się na eCIT, aby jak najkorzystniej rozliczyć korektę wstępną w CIT-KW?

·     Czy wiedza księgowego może wpłynąć na wysokość podatku od ukrytych zysków i wydatków niezwiązanych z działalnością?

Prelegentka: Małgorzata Tarkowska, Biegły rewident

 

 

10:20-10:40

Prezentacja INFORLEX: Jak zaimplementować liczne zmiany w prawie pracy?

Prelegent: Marcin Banaś, Ekspert INFORLEX

Prezentacja INFORLEX: Zmiany w podatku VAT i CIT

 Prelegent: Paweł Jędrzejak, Ekspert INFORLEX

10:40-11:00

Przerwa na kawę

11:00-12:10

Jawność wynagrodzeń – na co muszą się przygotować pracodawcy?

·     Jakie informacje o wynagrodzeniach faktycznie będą jawne?

·     Jakie obowiązki spadną na pracodawców w związku z nowymi regulacjami?

·     Jak jawność płac może wpłynąć na równość wynagrodzeń i budowanie zaufania w organizacji?

·     Jakie kroki podjąć już teraz, by uniknąć ryzyk związanych z nieprzygotowaniem do zmian?

·     Jak wdrożyć te zmiany w sposób efektywny i zgodny z prawem?

Prelegentka: Magdalena Nurzyńska-Sawicka, Radca prawny, Kancelaria Radcy Prawnego Magdalena Nurzyńska-Sawicka

Wyzwania procesowe i organizacyjne związane z wdrożeniem KSeF

·     Jakie czynności powinna wykonać każda firma przygotowująca się do wystawiania e-faktur?

·     Wyzwania procesowe i organizacyjne, z którymi muszą się zmierzyć podatnicy przy wdrażaniu KSeF

·     Współpraca biura rachunkowego z klientem – czy coś się zmieni?

 Prelegent: Piotr Kępisty, Doradca podatkowy 

12:10-13:20

Odpowiedzialność za naruszenia przepisów o czasie pracy – jak jej uniknąć?

·     Zakres odpowiedzialności – działania stanowiące wykroczenie

·     Osoby ponoszące odpowiedzialność

·     Środki prawne stosowane przez inspektora pracy w sytuacji stwierdzenia naruszenia przepisów o czasie pracy i zasady odwoływania się od nich – wniosek, grzywna, decyzja administracyjna

Prelegent: Piotr Wojciechowski, Adwokat, ekspert prawa pracy

 

Mity, które mogą pogrążyć podatkowo – czyli jak uniknąć typowych błędów? 

·     „Niech mi udowodnią, że to nie jest koszt, albo że nie mogę odliczyć VAT” – ciężar dowodu przy rozliczaniu kosztów podatkowych i odliczaniu VAT

·     „Lepiej za wcześnie niż za późno, przecież urząd na tym nie traci” – nie zawsze lepiej jest zapłacić podatek wcześniej, czyli przykre konsekwencje braku automatycznej kompensaty w PIT i CIT

·     „Przecież podatek dochodowy jest roczny, więc zaliczki nie są ważne” – zaległości „zaliczkowe” w podatkach dochodowych też mogą zaboleć

·     „To nie problem, drobna nieścisłość w fakturze jeszcze nikogo nie zabiła” – czyli błędy w fakturach, które mogą pozbawić prawa do odliczenia VAT, rozliczenia kosztów, a nawet… zaprowadzić do więzienia

·     „Po co będę wystawiał fakturę, jak nie wiem, czy mi zapłaci” – czyli negatywne konsekwencje podatkowe braku fakturowania sprzedaży

Prelegent: Radosław Kowalski, Doradca podatkowy

13:20-14:15

Przerwa na lunch

14:15-15:25

Misja, wizja i strategia w pracy księgowych i kadrowych – spojrzenie z perspektywy firm i biur rachunkowych 

Prelegentka: Żaneta Hejne, Księgowa, mentor, coach biznesowy

15:25-16:25

Strefa Ekspercka – stoły dyskusyjne

Zapraszamy do udziału w dyskusjach przy stołach eksperckich. Dajemy Państwu możliwość bezpośrednich rozmów z ekspertami, przybierających formę konsultacji w gronie niewielkiej grupy praktyków!

·        VAT, PIT – Radosław Kowalski

·        KSeF – Piotr Kępisty

·        Estoński CIT – Małgorzata Tarkowska

·        Zmiany w prawie pracy – Iwona Wołkiewicz

·        Czas pracy – Piotr Wojciechowski

·        Jawność wynagrodzeń – Magdalena Nurzyńska-Sawicka

·        Strategia – Żaneta Hejne

 

Strefa Networkingu

Zachęcamy do rozmów kuluarowych, zapewniamy Państwu przestrzeń do dyskusji, nawiązania nowych relacji biznesowych i spotkań z Partnerami naszej konferencji. A wszystko to przy kawie i przekąskach – w foyer lub w ogrodzie, który udostępnimy Państwu podczas całego wydarzenia!

 

16:25 Zakończenie konferencji

*Każdy z uczestników w trakcie przerw ma możliwość wyboru ścieżki tematycznej pomiędzy „Kadrami” i „Księgowością”!

 

 

POBIERZ PROGRAM

PRELEGENCI

Paweł Jędrzejak

Ekspert INFORLEX, INFOR PL S.A.

Radosław Kowalski

Doradca Podatkowy, Kancelaria Doradcy Podatkowego

Piotr Wojciechowski

Adwokat, Ekspert prawa pracy

Piotr Kępisty

Doradca podatkowy i prawnik

Małgorzata Tarkowska

Biegły rewident

Iwona Wołkiewicz

Ekspert Prawa Pracy

Żaneta Hejne

księgowa, Prezes H&Z Sp.z o.o. S.K. , mentor, coach biznesowy

PARTNERZY

AURA Technologies Sp. z o.o. od 25 lat dostarcza polskim przedsiębiorcom innowacyjne rozwiązania informatyczne – głównie wysokiej klasy oprogramowanie.

Oferuje z powodzeniem zarówno niedrogie, pudełkowe rozwiązania, jaki i rozbudowane systemy enova365 czy AMODIT, wymagające profesjonalnego wdrożenia. Jest ponadto doświadczonym, certyfikowanym przedstawicielem producenta SaldeoSMART –  inteligentnego systemu do odczytu faktur i elektronicznego obiegu dokumentów.

AURA Technologies oferuje marki godne zaufania; są to rozwiązania gwarantujące użytkownikom komfortową i efektywną pracę, podnoszącą ich konkurencyjność.

AURA Technologies posiada wysokiej klasy specjalistów gwarantujących kompleksowość usług – od analiz przedwrożeniowych, prac programistycznych przez wdrożenia, szkolenia aż do stałej opieki serwisowej.

W codziennej pracy AuraTech dba o zachowanie najwyższych standardów w zakresie jakości produktów i usług, obsługi klienta oraz uczciwości biznesowej. Potwierdzają to opinie klientów firmy (ocena wsparcia technicznego w wysokości 5,9) oraz udział firmy w programach Solidna Firma i Przedsiębiorstwo Fair Play. Przyznawane AuraTech od kilku lat certyfikaty dają pewność, że fundamentem działania firmy są jakość, uczciwość i profesjonalizm.

DrTusz.pl specjalizuje się w sprzedaży drukarek i materiałów eksploatacyjnych. W ofercie znajdziesz wkłady oryginalne i zamienniki do urządzeń wiodących producentów, takich jak HP, Brother, Canon, Epson, Samsung, Lexmark, Ricoh, Xerox i wielu innych… Eksperci z DrTusz pomogą w wyborze odpowiedniego sprzętu, a także zajmą się utylizacją zużytych wkładów i urządzeń. Potrzebny tusz lub toner na już? DrTusz gwarantuje wysoką jakość, ekspresową wysyłkę i zawsze darmową dostawę.

SyKOF HR – nowoczesny system klasy enterprise do kompleksowego zarządzania kadrami i płacami

Stworzony z myślą o firmach i instytucjach publicznych, SyKOF HR wspiera cały cykl życia pracownika – od zatrudnienia po rozliczenia i raportowanie. System gwarantuje zgodność z przepisami, automatyzuje powtarzalne zadania i upraszcza nawet najbardziej złożone procesy HR.

Od planowania grafików i rejestracji czasu pracy, przez ewidencję, naliczanie wynagrodzeń i dekretację – SyKOF HR pomaga eliminować błędy, skraca czas obsługi i zwiększa efektywność działów kadrowo-płacowych.

Zintegrowany Portal Pracownika usprawnia komunikację w organizacji, oferując szybki i intuicyjny dostęp do danych kadrowych, grafików, pasków płacowych czy wniosków – w dowolnym miejscu i czasie.

SyKOF HR rośnie razem z Twoją organizacją – jego modułowa architektura pozwala na elastyczne dopasowanie do specyfiki firmy i łatwą skalowalność, niezależnie od wielkości czy branży.

Dzięki otwartej integracji, SyKOF HR płynnie współpracuje z systemem SyKOF ERP, a także z innymi popularnymi rozwiązaniami ERP – w tym z systemami finansowo-księgowymi i produkcyjnymi – zapewniając spójność danych i pełne wsparcie dla procesów biznesowych.

ZAREJESTRUJ SIĘ WYBIERZ JEDEN Z PAKIETÓW

Pakiet standard

716 /uczestnik

Cena katalogowa 895 zł netto
  • Udział w konferencji stacjonarnej
  • Udział w stołach eksperckich
  • Udział w networkingu
  • Prezentacje w wersji elektronicznej
  • Certyfikat

*  Informujemy, że przyjmujemy oświadczenia potwierdzające zwolnienie z podatku VAT (udział w szkoleniu jest finansowany ze środków publicznych w rozumieniu ustawy o finansach publicznych w całości zgodnie z treścią art.43 ust.1 pkt 29 lit, c ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług)

OPIEKUN MERYTORYCZNY

Dominika Telega

Menedżer Projektów

Rafał Szary

Menedżer Projektów

SPRZEDAŻ I WSPÓŁPRACA

ORGANIZATOR

PARTNER MERYTORYCZNY

PARTNERZY

PATRON MEDIALNY

* zamówienie dla więcej niż 1 osoby