Szkolenie rozpocznie się za:
Dni
Godziny
Minuty
Sekundy
Wydarzenie już się odbyło
KSeF – Nowa Era Fakturowania. Bądź gotowy na rewolucję 2026!

Spotkanie praktyków i ekspertów dla księgowych i specjalistów budżetowych

Wraz z wejściem w życie obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) w 2026 roku, zarówno firmy, jak i jednostki sektora finansów publicznych stają przed koniecznością wdrożenia zupełnie nowych rozwiązań w zakresie fakturowania i obiegu dokumentów. To nie tylko zmiana techniczna, ale także pełna transformacja procesów – organizacyjnych, księgowych i podatkowych.

Kongres KSeF to wyjątkowe, ogólnopolskie wydarzenie, które w jednym miejscu i czasie łączy zagadnienia wdrożenia KSeF w podziale na dwie ścieżki tematyczne:

  • dla księgowych z firm oraz biur rachunkowych – praktyczne spojrzenie na obowiązki podatników, organizację procesów księgowych i współpracę z klientami biznesowymi,
  • dla księgowych i finansistów z jednostek budżetowych i samorządowych – specyfika rozliczeń w instytucjach publicznych, w tym dotacje, faktury zaliczkowe, wewnętrzne oraz refakturowanie.

Do udziału w Kongresie zaprosiliśmy również przedstawiciela Ministerstwa Finansów, aby uczestnicy mogli uzyskać informacje z pierwszej ręki. W gronie doświadczonych praktyków, doradców podatkowych, ekspertów IT oraz przedstawicieli administracji i dostawców technologii porozmawiamy o wyzwaniach, obowiązkach i najlepszych sposobach wdrażania KSeF w praktyce.

Kluczowe tematy omawiane w ramach Kongresu:

Nowe obowiązki podatników od 2026 r. – praktyka wystawiania e-faktur
🏛️ KSeF w sektorze publicznym – harmonogram, statusy techniczne, rozliczanie dotacji i zaliczek
📊 Zmiany w JPK i sprawozdawczości wynikające z KSeF
⚙️ Organizacja procesów księgowych i współpraca z innymi działami w firmach i jednostkach budżetowych
Najczęstsze błędy przy wdrożeniu KSeF – jak ich unikać i minimalizować ryzyka
🔗 Integracja systemów finansowo-księgowych z KSeF

Dlaczego warto wziąć udział w Kongresie?

Aktualna wiedza – wszystkie obowiązki wynikające z KSeF i najnowsze zmiany w prawie
Dwie ścieżki tematyczne – dopasowane do środowiska zawodowego uczestników
Debata otwierająca – z udziałem kluczowych ekspertów
Strefa Ekspercka – moderowane dyskusje przy „okrągłych stołach”
Praktyczne warsztaty – ćwiczenia na realnych przykładach, obsługa błędów, wystawianie i odbiór e-faktur
Inspirujące prelekcje – prowadzone przez ekspertów z doświadczeniem wdrożeniowym
Networking i materiały szkoleniowe – konsultacje z partnerami, rozmowy przy kawie i lunchu oraz dostęp do materiałów elektronicznych

Uroczysty Bankiet

Na zakończenie części merytorycznej zapraszamy wszystkich uczestników na wyjątkowy bankiet – czas relaksu, nieformalnych rozmów i integracji. To doskonała okazja, by przy muzyce i lampce wina wymienić się doświadczeniami, nawiązać nowe kontakty i zacieśnić branżowe relacje. Atmosfera swobodnej zabawy sprzyja budowaniu partnerstw i lepszemu poznaniu osób, z którymi współpracujemy na co dzień.

Podczas bankietu wystąpi również Gość Specjalny – szczegóły ujawnimy już wkrótce!

Program

Agenda Kongresu KSeF

Kongres KSeF  – cyfrowa rewolucja w fakturowaniu

 

KSIĘGOWOŚĆ FIRMY/BIURA RACHUNKOWE

BUDŻET

8.30-9.00

📝 Rejestracja uczestników

9:00-9:10

Rozpoczęcie konferencji

Edyta Szewerniak-Milewska, Redaktor naczelna Inforakademii, INFOR PL S.A.

Magdalena Grotkiewicz, Redaktor naczelna „Rachunkowości Budżetowej”

9:10-10:00

💬 Debata: Co trzeba wiedzieć o Krajowym Systemie e-Faktur?

Prelegenci: Radosław Kowalski, Doradca podatkowy; Marcin Otręba, Doradca podatkowy; Mirosław Siwiński, Doradca podatkowy

Moderacja: Janina Fornalik, Doradca podatkowy

10:00-10:20

Gotowi na KSeF? Zero ręcznego księgowania faktur

Prelegentka: Beata Kostrzycka, Ekspert i praktyk z zakresu księgowości i prawa podatkowego, wFirma

10:20-10:40

Ubezpieczenie na wypadek kontroli finansowej 

Prelegent: Uniqa

10:40-11:00

🍵 Przerwa na kawę

11:00-11:50

KSeF w firmach – obowiązki podatnika i biura rachunkowego od 1 stycznia 2025 r.

Zakres odpowiedzialności, struktura faktury ustrukturyzowanej, procesy fakturowania a obieg dokumentów

Prelegent: Radosław Kowalski, Doradca podatkowy

KSeF w jednostkach sektora finansów publicznych – obowiązki i wyzwania związane z wdrożeniem

Harmonogram wdrożenia, statusy techniczne, ePUAP vs KSeF

Prelegentka: Janina Fornalik, Doradca podatkowy

11:50-12:00

KSeF w praktyce: aktualności, przepisy i wskazówki wdrożeniowe w jednym miejscu

Prelegent: Paweł Jędrzejak, Ekspert INFORLEX

KSeF w praktyce: aktualności, przepisy i wskazówki wdrożeniowe w jednym miejscu

Prelegent: Marcin Banaś, Ekspert INFORLEX

12:00-12:50

KSeF a JPK – jak KSeF zmienia strukturę ewidencji i obowiązki sprawozdawcze?

Przegląd zmian w strukturze ewidencji księgowej i sprawozdawczej wynikających z obowiązkowego stosowania KSeF oraz konsekwencje dla firm.

Prelegent: Marcin Otręba, Doradca podatkowy

Fakturowanie przez jednostki budżetowe – specyfika dotacji, faktur zaliczkowych, wewnętrznych i refakturowania

Omówienie szczególnych zasad fakturowania w jednostkach budżetowych, w tym rozliczeń dotacji, faktur zaliczkowych, wewnętrznych oraz procesów refakturowania.

Prelegentka: Katarzyna Lewandowska, Doradca podatkowy

12:50-13:50

🍽️Przerwa na lunch

13:50-14:40

KSeF w praktyce – jak zorganizować pracę księgowości i współpracę z innymi działami w firmie?

Praktyczne wskazówki dotyczące organizacji pracy działów księgowości i współpracy z innymi jednostkami w przedsiębiorstwie przy obsłudze KSeF.

Prelegent: Marcin Otręba, Doradca podatkowy

Przygotowanie jednostki budżetowej do KSeF – warsztat wdrożeniowy

Warsztat pokazujący krok po kroku przygotowanie jednostki budżetowej do wdrożenia KSeF, obejmujący procesy, procedury i kontrolę jakości dokumentów.

Prelegentka: Małgorzata Rzeszutek, Doradca podatkowy

14:40-15:00

🍵Przerwa na kawę

15:00-15:20

KSeF 2.0 – nowe obowiązki, wyzwania i szanse dla przedsiębiorców

Praktyczne omówienie zmian w KSeF 2.0: nowe wymagania techniczne, terminy i sankcje, gotowość systemów ERP oraz certyfikaty bezpieczeństwa. Jak przygotować organizację i procesy, aby sprawnie wejść w obowiązkowy system e-faktur i wykorzystać jego możliwości w biznesie.

Prelegent: Monika Pruchnik-Olter, Dyrektor Działu Usług Księgowych, Prokurent, Moore Polska

15:20-16:10

Najczęstsze błędy przy wdrożeniu KSeF – czego nie robić i co grozi podatnikowi?

Analiza typowych błędów popełnianych podczas wdrożenia KSeF oraz ich potencjalnych konsekwencji podatkowych i operacyjnych.

Prelegent: Mirosław Siwiński, Doradca podatkowy

16:10-16:30

4-dniowy tydzień pracy z KSeF

Prelegent: Patryk Oleszczuk, Opiekun sieci sprzedaży, SaldeoSMART

16:30-17:00

👥 Strefa Ekspercka – stoły dyskusyjne

Zapraszamy do udziału w dyskusjach przy stołach eksperckich. Dajemy Państwu możliwość bezpośrednich rozmów z ekspertami, przybierających formę konsultacji w gronie niewielkiej grupy praktyków!

Przy stołach Eksperckich zasiądą: Radosław Kowalski, Katarzyna Lewandowska, Marcin Otręba, Małgorzata Rzeszutek, Mirosław Siwiński

Strefa Networkingu

Zachęcamy do rozmów kuluarowych, zapewniamy Państwu przestrzeń do dyskusji, nawiązania nowych relacji biznesowych i spotkań z Partnerami naszej konferencji. A wszystko to przy kawie i przekąskach – w foyer lub w ogrodzie, który udostępnimy Państwu podczas całego wydarzenia!

17:00

Uroczysty bankiet dla uczestników Kongresu
Spotkanie integracyjne w swobodnej atmosferze z udziałem gościa specjalnego (szczegóły wkrótce).

POBIERZ PROGRAM

Eksperci

Janina Fornalik

Doradca podatkowy

Magdalena Grotkiewicz

Redaktor naczelna, INFOR PL S.A.

Paweł Jędrzejak

Ekspert INFORLEX, INFOR PL S.A.

Beata Kostrzycka

Dyrektor ds. Rozwoju wFirma

Radosław Kowalski

Doradca Podatkowy, Kancelaria Doradcy Podatkowego

Katarzyna Lewandowska

Doradca podatkowy

Patryk Oleszczuk

Opiekun sieci sprzedaży SaldeoSMART

Monika Pruchnik-Olter

Partner, Dyrektor Działu Usług Księgowych, Prokurent

Marcin Otręba

Doradca podatkowy

Mirosław Siwiński

Doradca podatkowy

dr Małgorzata Rzeszutek

Doradca podatkowy

PARTNERZY

Partner główny

System wFirma dla Biur Rachunkowych to kompleksowe oprogramowanie online do prowadzenia księgowości podatkowej oraz ksiąg rachunkowych w nowoczesny sposób. Posiada kadry, płace i ubezpieczenia z bezpośrednią integracją z ZUS oraz automatycznym rozliczaniem rocznej składki zdrowotnej. wFirma umożliwia intuicyjną i zautomatyzowaną pracę, opartą na gotowych schematach księgowych, OCR i integracji z KSeF. System budowany jest wraz ze społecznością księgowych i rozwiązuje ich codzienne problemy. kompleksowo zarządzać procesami w firmie przez Internet.

Narzędzie jest na bieżąco dostosowywane do zmian prawnych i podatkowych. Dzięki temu jest ono nie tylko zawsze zgodne z przepisami, ale również przygotowane na integrację z Krajowym Systemem e-Faktur.

Partnerzy

Advisor P.S.A. od ponad 30 lat wspiera firmy, instytucje i samorządy w budowaniu stabilnych i bezpiecznych środowisk IT. Łączymy doświadczenie integratora z innowacyjnością dostawcy rozwiązań chmurowych, aby ułatwiać organizacjom wejście na wyższy poziom nowoczesności i bezpieczeństwa.

Nasze kluczowe obszary to:

  • Chmura Terra Cloud – serwery w chmurze i kopie w chmurze, gwarantujące niezawodność, bezpieczeństwo i elastyczność w prowadzeniu biznesu.
  • Infrastruktura IT – projektowanie i wdrażanie sieci, serwerowni oraz systemów ochrony na brzegu sieci.
  • Cyberbezpieczeństwo – monitoring, ochrona przed zagrożeniami i ciągła kontrola stabilności środowiska IT.
  • Rozwiązania dla biznesu – wdrożenia systemów finansowo-księgowych InsERT oraz środowisk Microsoft 365, które usprawniają codzienną pracę i komunikację.

Od zawsze stawiamy na bezpieczeństwo, niezawodność i partnerską współpracę. Dzięki temu nasi klienci zyskują pewność, że ich środowiska IT są przygotowane na wyzwania teraźniejszości i przyszłości.

AFNET to sprawdzony partner biur rachunkowych w obszarze IT. Zapewniamy pełną obsługę informatyczną: administrację infrastruktury, kopie zapasowe czy szybki helpdesk. Chronimy dane i eliminujemy problemy techniczne. Jako partner Certum dostarczamy podpisy i pieczęcie kwalifikowane, wspierając Twoje biuro w bezpiecznej, nowoczesnej obsłudze klientów i realizacji obowiązków podatkowych.

AURA Technologies Sp. z o.o. od 25 lat dostarcza polskim przedsiębiorcom innowacyjne rozwiązania informatyczne – głównie wysokiej klasy oprogramowanie.

Oferuje z powodzeniem zarówno niedrogie, pudełkowe rozwiązania, jaki i rozbudowane systemy enova365 czy AMODIT, wymagające profesjonalnego wdrożenia. Jest ponadto doświadczonym, certyfikowanym przedstawicielem producenta SaldeoSMART –  inteligentnego systemu do odczytu faktur i elektronicznego obiegu dokumentów.

AURA Technologies oferuje marki godne zaufania; są to rozwiązania gwarantujące użytkownikom komfortową i efektywną pracę, podnoszącą ich konkurencyjność.

AURA Technologies posiada wysokiej klasy specjalistów gwarantujących kompleksowość usług – od analiz przedwrożeniowych, prac programistycznych przez wdrożenia, szkolenia aż do stałej opieki serwisowej.

W codziennej pracy AuraTech dba o zachowanie najwyższych standardów w zakresie jakości produktów i usług, obsługi klienta oraz uczciwości biznesowej. Potwierdzają to opinie klientów firmy (ocena wsparcia technicznego w wysokości 5,9) oraz udział firmy w programach Solidna Firma i Przedsiębiorstwo Fair Play. Przyznawane AuraTech od kilku lat certyfikaty dają pewność, że fundamentem działania firmy są jakość, uczciwość i profesjonalizm.

e-file sp. z o.o. sp.k. to wiodący producent innowacyjnych aplikacji wspierających cyfryzację procesów księgowo-podatkowych. Od lat dostarczamy nowoczesne, niezawodne rozwiązania dla profesjonalistów w branży rachunkowej, wspierając ich w skutecznym zarządzaniu obowiązkami urzędowymi klientów. Nasze technologie przekształcają tradycyjne procesy w sprawne, elektroniczne procedury – zgodne z aktualnym prawem i zapewniające najwyższy poziom bezpieczeństwa danych.

Wśród naszych kluczowych produktów znajduje się fillup® – kompleksowe narzędzie do wypełniania i wysyłania e-deklaracji, JPK, VAT, CIT oraz e-sprawozdań finansowych, zaprojektowane specjalnie dla biur rachunkowych.
Innowacyjna platforma k24 umożliwia bezpieczną i zautomatyzowaną współpracę z klientami, integrując się z KSeF oraz zapewniając pełną obsługę dokumentów i komunikacji w jednym środowisku. Użytkownicy fillup k24 zyskują również dostęp do aplikacji firmly, ułatwiającej wymianę informacji między biurem a przedsiębiorcą.

Dla działów kadr oferujemy e-pity Płatnika, usprawniające rozliczenia podatkowe pracowników w intensywnych okresach rocznych rozliczeń.
Wszystkie aplikacje e-file są regularnie aktualizowane zgodnie z przepisami prawa, co zapewnia bezpieczeństwo i zgodność działania. Dzięki nowoczesnej architekturze chmurowej oraz integracji z systemami księgowymi nasze rozwiązania wspierają mobilność pracy i efektywność operacyjną biur rachunkowych.

Infonetax tworzy oprogramowanie, które realnie upraszcza codzienność biur rachunkowych i doradców podatkowych. Nasze narzędzia automatyzują powtarzalne zadania, porządkują procesy i oszczędzają czas – dzięki temu księgowi mogą skupić się na obsłudze klientów, a właściciele na rozwoju firmy.

W naszym portfolio znajdują się takie rozwiązania jak AMLEX, Mobevo, ZeUS, Kreson, Globtax i inne – zaprojektowane przez praktyków, którzy doskonale znają realia pracy w księgowości.

Od 18 lat rozwijamy rozwiązania zgodne z przepisami i dopasowane do realiów pracy biur rachunkowych. Wspieramy obsługę AML, RODO i KSeF, automatyzujemy generowanie dokumentów do KRS i wysyłkę deklaracji do ZUS, a także ułatwiamy codzienny kontakt z klientami. Zaufało nam już ponad 1000 biur w całej Polsce – od jednoosobowych działalności po duże kancelarie podatkowe.

Jakość naszych rozwiązań potwierdzają:

  • certyfikat ISO 27001 – gwarancja bezpieczeństwa danych oraz
  • Generalna Umowa z Krajową Izbą Doradców Podatkowych

Chcesz uprościć pracę swojego biura? Odwiedź naszą stronę https://infonetax.pl/ lub zadzwoń pod 790 760 691

Moore Polska to firma doradcza z ponad 35-letnim doświadczeniem, łącząca rodzinny charakter z międzynarodowym zasięgiem. Jako członek globalnej sieci Moore Global, oferujemy klientom najwyższe standardy usług przy zachowaniu indywidualnego podejścia i bliskich relacji. Jesteśmy zespołem niemal 300 ekspertów wspierających firmy w zakresie księgowości, kadr i płac, audytu, doradztwa podatkowo-prawnego i biznesowego, corporate finance oraz ESG, osiągając wysokie wyniki w prestiżowych rankingach – od lat utrzymujemy wysoką 9. pozycję w Rankingu Audytorów „Rzeczpospolitej”. Siłą Moore Polska jest zaufanie, partnerstwo i zaangażowanie w rozwój klientów. Pomagamy przedsiębiorstwom bezpiecznie i skutecznie rozwijać się w zmieniającym się otoczeniu biznesowym. Naszym celem jest dzielenie się wiedzą, również poprzez szkolenia z ekspertami Moore Polska.

SaldeoSMART to innowacyjna aplikacja stworzona w 2009 roku, która automatyzuje pracę biur rachunkowych oraz firm. Nasze narzędzie zapewnia intuicyjne fakturowanie, zaawansowany OCR, elektroniczny obieg dokumentów oraz bezpieczną integrację z KSeF. SaldeoSMART oferuje także nowoczesne rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję (AI), takie jak automatyzacja rozliczeń i rozrachunków, co znacznie usprawnia procesy zarządzania dokumentacją. Platforma, dostępna jest zarówno przez przeglądarkę internetową, jak i aplikację mobilną, korzysta z niej już ponad 300 tysięcy użytkowników. Więcej informacji na: www.saldeosmart.pllub zadzwoń pod 790 760 691

UNIQA w Polsce ma wszechstronną ofertę dla osób prywatnych, przedsiębiorstw, ich pracowników oraz dla spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, a także biur podróży. Obsługuje 7,5 mln klientów i ubezpiecza 90 tys. firm w Polsce. Na koniec 2024 roku przypis składki wyniósł ponad 5,5 mld zł. Firma wypłaciła w tym czasie poszkodowanym 3 mld zł w roszczeniach i świadczeniach. Z kolei UNIQA TFI i UNIQA PTE na koniec 2024 roku zarządzały aktywami o łącznej wartości 18,3 mld zł. Produkty UNIQA klient może kupić u agentów, brokerów, przez Internet, telefon oraz za pośrednictwem partnerów.

Kongres KSEF udział stacjonarny

895 ZŁ netto /Uczestnik
  • Udział w konferencji stacjonarnej
  • Prezentacje w wersji elektronicznej
  • Udział w stołach eksperckich
  • Certyfikat

*  Informujemy, że przyjmujemy oświadczenia potwierdzające zwolnienie z podatku VAT (udział w szkoleniu jest finansowany ze środków publicznych w rozumieniu ustawy o finansach publicznych w całości zgodnie z treścią art.43 ust.1 pkt 29 lit, c ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług)

Kontakt

OPIEKUN MERYTORYCZNY

Domi
Dominika Telega
Menedżer Projektów

SPRZEDAŻ I WSPÓŁPRACA

ORGANIZATOR

PARTNER MERYTORYCZNY

PARTNER GŁÓWNY

PARTNERZY

PATRONI MEDIALNI

mppiu_logo
logo_mk_nowe
logo_rb

Informacje organizacyjne

🛏️ Noclegi

Dla uczestników Kongresu KSeF przygotowaliśmy specjalną ofertę noclegową w hotelu Novotel Warszawa Airport.
Rezerwacji można dokonywać na hasło „Infor”, które uprawnia do specjalnych cen:

  • Pokój jednoosobowy typu standard ze śniadaniem – 400 PLN
  • Pokój dwuosobowy typu standard ze śniadaniami – 460 PLN
  • Pokój jednoosobowy o podwyższonym standardzie ze śniadaniem – 450 PLN
  • Pokój dwuosobowy o podwyższonym standardzie ze śniadaniami – 500 PLN

Rezerwacja dotyczy terminów: 12/13.11 oraz 13/14.11.2025

Kontakt do działu rezerwacji:
📧 E-mail: h0527-re@accor.com
📞 Tel.: 22 575 61 11 / 22 575 61 12 / 22 575 61 14

🚍 Lokalizacja i dojazd

Hotel Novotel Warszawa Airport
📍 ul. 1 Sierpnia 1, 02-134 Warszawa

Dojazd z Dworca Centralnego:

  • 🚌 Autobus – linie 175 i 504 (przystanek „Novotel Airport”), czas przejazdu ok. 20–25 minut
  • 🚋 Tramwaj + autobus – tramwajem do przystanku „Banacha”, następnie autobusem (linie 154, 175, 188)
  • 🚖 Taxi / aplikacja przewozowa – ok. 15 minut w zależności od natężenia ruchu

🏨 Informacje o hotelu

Novotel Warszawa Airport położony jest na warszawskich Włochach, przy skrzyżowaniu ulic 1 Sierpnia i Żwirki i Wigury, przy głównej drodze łączącej Port Lotniczy Okęcie z Centrum Warszawy. Lokalizacja poza ścisłym centrum pozwala ominąć kłopoty związane z korkami oraz brakiem miejsc parkingowych. Odległość od dworca centralnego to zaledwie 5 km
Do dyspozycji gości:

  • wygodne i nowoczesne pokoje,
  • restauracja i bar serwujące kuchnię międzynarodową,
  • centrum fitness, basen i strefa relaksu,
  • bezpośredni dojazd komunikacją miejską z Dworca Centralnego i lotniska.

📞 Tel.: 22 575 61 11 / 22 575 61 12 / 22 575 61 14