Zapraszamy Państwa do udziału w Maratonie podatkowym. To już 5 edycja tego wyjątkowego wydarzenia online przeznaczonego do osób, które zajmują się rozliczeniami podatkowymi, tak w ramach biur rachunkowych, jak i księgowości wewnętrznej podatnika.
Podczas Maratonu podatkowego przybliżone zostaną zmiany w podatkach obowiązujące oraz planowane do zmiany od 2024 r. Ekspertki krok po kroku wytłumaczą jak wdrożyć KSeF w firmie lub biurze. Szczegółowo omówią jak na gruncie PIT i CIT należy rozpoznawać reklamę i reprezentację oraz jakie wydatki i kiedy mogą zostać uznane za koszt uzyskania przychodu. W ramach szkolenia ze składki zdrowotnej omówione zostaną zagadnienia problematyczne związane z rozliczeniem roku 2022, i podsumowana zostanie praktyka techniczna ZUS w tym zakresie.
W ostatnim spotkaniu w cyklu poruszymy jak sporządzić zeznanie PIT-11 za rok 2023 oraz deklaracje PIT-2 (aktualizacja oświadczeń). Uczestnicy będą mogli zapoznać się z najnowszymi regulacjami z uwzględnieniem praktyki ich stosowania.
Przygotuj nurtujące Cię pytania – nasze Ekspertki rozwieją Twoje wątpliwości.
Adresaci szkolenia:
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma:
Zapraszamy do udziału!
4
Szkolenie skierowanie do działów księgowych, biur rachunkowych i przedsiębiorców. W prosty sposób ma wskazać, jak na gruncie PIT i CIT należy rozpoznawać reklamę i reprezentację. Podczas szkolenia omawiane będą konkretne przykłady. Dodatkowo szkolenie podsumowuje, jakie wydatki i kiedy mogą zostać uznane za koszt uzyskania przychodu oraz jak je należy dokumentować. Szkolenie odpowie również na pytanie, kiedy organ może kwestionować koszty uzyskania przychodu.
Program szkolenia:
1. Zasady rozliczania kosztów w czasie (moment zaliczania wydatku do kosztów, koszty bezpośrednie i pośrednie – różnice w rozliczeniach podatkowych).
2. Księgowanie kosztów w pkpir a księgowanie w księgach rachunkowych – stanowisko Ministerstwa Finansów.
3. Dokumentowanie kosztu uzyskania przychodu.
4. Reklama i reprezentacja:
- różnice między reklamą a reprezentacją
- kolacje z kontrahentem
- prezenty
- przekazanie wejściówek
5. Sponsoring.
6. Obowiązek składania PIT-11 w przypadku nieodpłatnych świadczeń dla kontrahentów oraz sytuacje, w których firmy nie muszą składać tych informacji.
7. Przekazanie na rzecz pracowników, kontrahentów, podmiotów B2B.
8. Sprzedaż za 1 gr.
9. Spotkania i wyjazdy integracyjne, szkolenia pracowników i osób niebędących pracownikami.
10.Orzecznictwo i interpretacje podatkowe .
11.Szczególne przypadki wydatków zaliczanych do KUP
Szkolenie skierowanie do działów księgowych, biur rachunkowych i przedsiębiorców. Podczas szkolenia zostanie omówione działanie systemu KSeF, ale także wiele praktycznych aspektów, które pojawią się w momencie wejście w system obligatoryjny. Szkolenie omawiać będzie aspekty zarówno od strony pracowników operacyjnych firm, działów księgowych czy biur rachunkowych.
Program szkolenia:
1. Czym jest faktura ustrukturyzowana?
2. Do czego służy i jaką rolę pełni Krajowy System e-Faktur (KSeF)?
3. Dostęp do Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).
4. Nadawanie uprawnień w Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF).
5. Omówienie formularza ZAW-FA.
6. Katalog podmiotów zobowiązanych do stosowania faktur ustrukturyzowanych.
7. Podmioty zwolnione z podatku VAT, a Krajowy System e-Faktur (KSeF).
8. Jak przygotować się do faktur ustrukturyzowanych?
9. Data wystawienia faktury ustrukturyzowanej.
10. Data otrzymania faktury ustrukturyzowanej.
11. Kursy walut a przesłanie faktury później.
12. Przekazywanie faktur do biura rachunkowego w formie papierowej – plusy i minusy.
13. Obieg e-Faktur. Jak działa system?
14. Rozliczenia wydatków przez pracowników a KSeF, zaliczki, faktury gotówkowe.
15. Niedostępność, awaria systemu, niemożliwość wystawienia z przyczyn leżących po stronie podatnika a data wystawienia faktury, odebrania faktury.
16. Kursy walut podczas wystawiania faktur lub w sytuacji awarii.
17. Przekazywanie informacji o wystawianych fakturach lub odbiór faktur.
18. Czy nadanie uprawnienia do odbioru faktur dla biura rachunkowego faktycznie jest takie bezpieczne i wygodne?
19. Możliwości wprowadzenia obiegu faktur z klientami, czyli co ciekawego jest dostępne?
20. Jakie procedury w związku z KSeF należy wprowadzić w biurze lub firmie?
Podczas szkolenia zostaną omówione rozliczenia związane ze składką zdrowotną dla poszczególnych form działalności gospodarczej. Szkolenie omówi zagadnienia problematyczne związane z rozliczeniem roku 2022, i podsumuje praktykę techniczną ZUS w tym zakresie.
Program szkolenia:
Podatek liniowy i skala podatkowa.
1. Podstawa wymiaru składki zdrowotnej w roku 2023 r.
2. Składka zdrowotna za styczeń 2023 i nowy rok składkowy.
3. Remanent a składka zdrowotna.
4. Sprzedaż środków trwałych w podstawie składki zdrowotnej.
5. Odliczenia od dochodu lub zmniejszenia podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym a podstawa wymiaru składki zdrowotnej.
6. Różnice w podstawie składki zdrowotnej a podstawie opodatkowania.
7. Roczne rozliczenie składki zdrowotnej 2023 r.
8. Nadpłata, wniosek o zwrot składki.
9. Odliczenie składek zdrowotnych.
10. Likwidacja działalności gospodarczej a odliczenie składek zdrowotnych.
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.
1. Podstawa wymiaru składki zdrowotnej w roku 2023 r.
2. Różnice w podstawie składki zdrowotnej a oraz podstawie opodatkowania.
3. Roczne rozliczenie składki zdrowotnej 2023 r.
4. Nadpłata, wniosek o zwrot składki.
5. Odliczenie składki zdrowotnej.
6. Likwidacja działalności gospodarczej a odliczenie składek zdrowotnych.
Karta podatkowa.
1. Podstawa wymiaru składki zdrowotnej w roku 2023 r.
2. Roczne rozliczenie składki zdrowotnej 2023 r.
3. Nadpłata, wniosek o zwrot składki.
4. Odliczenie składki zdrowotnej.
5. Rozliczenie odliczonej składki zdrowotnej w PIT-16A.
Składka zdrowotna w innych przypadkach.
1. Prokura, pełnomocnictwa.
2. Zarząd, rada nadzorcza, wynagrodzenia dla wspólników (art. 176 KSH).
3. Osoby współpracujące i możliwość odliczeń składek zdrowotnych u przedsiębiorców.
Praktyczna część składki zdrowotnej.
1. Wypełnianie DRA.
2. Obowiązki w zakresie korygowania DRA.
3. Rozliczenie roczne w DRA.
4. Porównanie danych z US przez ZUS.
Szkolenie skierowane jest do wszystkich księgowych i biur rachunkowych, które staną przed wyzwaniem rozliczenia roku 2023. Podczas szkolenia omówione zostanie krok po kroku m.in. to, jak przygotować PIT-11, jak na zeznanie roczne wpłynie skala podatkowa obowiązująca w roku 2023 oraz, jak poradzić sobie w zeznaniu PIT-11 z dwukrotnie zmienianą wysokością minimalnego wynagrodzenia. Pokażemy w praktyce, jak w PIT-11 ująć nowe zwolnienia przysługujące podatnikom: na powrót, 4+ i dla seniorów, oraz jaki wpływ na PIT-11 ma złożone oświadczenie PIT-2?
Program szkolenia:
1. Jak przygotować PIT-11 – wpływ stawki podatku, kwoty zmniejszającej podatek na dochód wykazany w zeznaniu podatkowym
2. Przychody zwolnione w zeznaniu rocznym. Zwolnienie na powrót, zwolnienie 4+ oraz dla seniora – jak wykazać w PIT-11, a jak w PIT rocznym?
3. Kwota zmniejszająca podatek - omówienie krok po kroku Jak PIT-2 wpływa na rozliczenie zeznania PIT-11?
4. Oświadczenia, które może złożyć pracownik
5. Czym są nowe druki PIT-2, PIT-2A oraz PIT-3?
6. Jak prawidłowo – krok po kroku – poprawnie wypełnić druk PIT-2?
7. Wspólne rozliczenie z małżonkiem a skala podatkowa. Kto zyska na wspólnym rozliczeniu? Czy mogę się rozliczyć z małżonkiem, gdy związek małżeński zawarto w trakcie roku?
8. Rozliczenie osoby samotnie wychowującej dziecko a zeznanie PIT-11
9. Co zrobić, gdy mamy pracownika obcokrajowca bez nadanego numeru PESEL?
10.Co zrobić, gdy podatnik prowadzi JDG i jednocześnie pracuje na etacie/zleceniu? Co z kwotą wolną od podatku?
11.Jak prawidłowo – krok po kroku – wypełnić poprawnie druk PIT-2?
* Informujemy, że przyjmujemy oświadczenia potwierdzające zwolnienie z podatku VAT (udział w szkoleniu jest finansowany ze środków publicznych w rozumieniu ustawy o finansach publicznych w całości zgodnie z treścią art.43 ust.1 pkt 29 lit, c ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług)