Doradca Podatkowy, Kancelaria Doradcy Podatkowego
Prawnik, doradca podatkowy, właściciel kancelarii doradztwa podatkowego, wcześniej kierownik działu windykacji w jednej z największych firm teleinformatycznych. Specjalizuje się w zagadnieniach podatkowych. Autor licznych publikacji, doświadczony wykładowca i szkoleniowiec.
Program szkolenia:
1. Cel wprowadzenia KSeF
2. Założeniu modelu a rozbudowane struktury jednostek budżetowych, z uwzględnieniem funkcjonowania jednostek zamiejscowych
3. Jakie działania podjąć dla wdrożenia KSeF: mapa drogowa dla jednostek budżetowych, w tym o rozbudowanej strukturze organizacyjnej
4. Kto i w jakich terminach musi implementować procesy stosowania faktur ustrukturyzowanych?
5. Faktury „zwykłe” a faktury ustrukturyzowane
6. Dostęp do KSeF – modele i uprawnienia
7. Szczególne rozwiązanie dostępu do KSeF w jednostkach budżetowych
8. Funkcje pracowników w procesie stosowania KSeF
9. Funkcjonalności KSeF
10. Dlaczego w KSeF jest tyle pól?
11. Załączniki do KSeF – czyli czego nie uwzględnimy w wystawionej fakturze ustrukturyzowanej?
12. Jak wygląda faktura ustrukturyzowana?
13. Odstępstwa od obowiązku stosowania KSeF – faktury spoza systemu
14. Awarie KSeF a fakturowanie i dodatkowe obowiązki
15. Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych
16. Spodziewane największe problemy w implementacji modelu i następnie w jego stosowaniu
Program:
1. Cel wprowadzenia KSeF.
2. Założenia modelu – jaka jest istota, czemu służy, spodziewane korzyści dla fiskusa ale i podatników itp.
3. Jakie działania podjąć dla wdrożenia KSeF: mapa drogowa.
4. Kto i w jakich terminach musi implementować procesy stosowania faktur ustrukturyzowanych.
5. Faktury „zwykłe” a faktury ustrukturyzowane.
6. Dostęp do KSeF – modele i uprawnienia.
7. Funkcje pracowników w procesie stosowania KSeF.
8. Funkcjonalności KSeF.
9. Dlaczego w KSeF jest tyle pól?
10. Jak wygląda faktura ustrukturyzowana.
11. Załączniki do KSeF – czyli czego nie uwzględnimy w wystawionej fakturze ustrukturyzowanej.
12. Odstępstwa od obowiązku stosowania KSeF – faktury spoza systemu.
13. Awarie KSeF a fakturowanie i dodatkowe obowiązki.
14. Zasady fakturowania – najważniejsze działania na przykładach.
15. Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych.
16. Spodziewane problemy związane z wdrożeniem KSeF i jego stosowaniem.
Ostatnia część Akademii Podatków 2023/24 poświęcona jest podatkowi dochodowemu od osób prawnych. Po zmianach Polskiego Ładu, po powrocie podatku minimalnego należy przypomnieć sobie najważniejsze, podstawowe zasady. Bez właściwego rozliczenia przychodów i kosztów nie można prawidłowo rozliczyć CIT – i na tym skupi się prowadzący, który nie tylko przypomni najważniejsze zagadnienia, ale również wskaże na aktualną wykładnię, która przecież w dużym stopniu wpływa na rozliczenia.
10.00- rozpoczęcie szkolenia
Program szkolenia:
16.00- zakończenie szkolenia
godz. 10:00-16:00
W praktyce część podatników twardo deklaruje, że oni prowadzą działalność wyłącznie w kraju i ich zagadnienia opodatkowania VAT w transakcjach międzynarodowych nie dotyczą. Niejednokrotnie jednak już chwilę później okazuje się, że nawet jeżeli nie sprzedają, to kupują świadczenia z zagranicy i muszą prawidłowo takie transakcje opodatkować. Co więcej, obowiązki w zakresie dokonania rozliczeń podatkowych, a nawet zapłaty VAT spoczywają wtedy nie tylko na czynnych podatnikach, ale również podatnikach zwolnionych.
W tej części Akademii Podatków 2023/24 omówione zostaną zasady opodatkowania VAT transakcji międzynarodowych nie z pozycji wielkiej globalnej korporacji, ale zwykłego podatnika, który tylko czasami musi dokonać odpowiedniego rozliczenia. Ponadto prowadzący w szczegółowy i praktyczny sposób przybliży transakcje łańcuchowe, przekonując uczestników, że nie taki ten diabeł straszny jak go malują.
10.00- rozpoczęcie szkolenia
Program szkolenia:
16.00- zakończenie szkolenia
Za podatnikami stosunkowo świeże zmiany dotyczące fakturowania, w szczególności wystawiania faktur korygujących, a przed nimi bardzo istotne zmiany dotyczące faktur ustrukturyzowanych. Do tego trzeba się przygotować. Aby jednak skutecznie implementować regulacje dotyczące KSeF i faktur ustrukturyzowanych trzeba znać prawidłowe, ogólne zasady fakturowania. Praktyka bowiem pokazuje, że problem dokumentowania w VAT jest cały czas aktualny. A przecież faktura to nie tylko dokument podatkowy dla VAT, lecz również dla innych podatków, a także rozliczeń cywilnoprawnych.
W czasie drugiego szkolenia w ramach Akademii Podatków 2023/24 prowadzący w praktyczny sposób przypomni zasady fakturowania, wyjaśni zmiany dotyczące tego zagadnienia, ze szczególnym uwzględnieniem zmienionych w 2023 r. zasad wystawiania (i niewystawiania) tzw. faktur zaliczkowych. W trakcie szkolenie nie będzie omawiana sama struktura faktur ustrukturyzowanych, ale wyjaśnione zostanie, jak przygotować się do wprowadzenia takich faktur, jak będzie wyglądało stosowanie takich faktur w praktyce, jak również, jakie ryzyko przyniesie uchybienie obowiązkom stosowania tego modelu fakturowania, a także jakie mogą być skutki „zwykłych” błędów w fakturowaniu i jak ich uniknąć.
10.00- rozpoczęcie szkolenia
Program szkolenia:
16.00- zakończenie szkolenia
Pierwsza część Akademii Podatków 2023/24 poświęcona jest zasadom opodatkowania transakcji krajowych. W trakcie tego szkolenia przybliżone, a czasami przypomniane zostaną podstawowe, ale tym samym najważniejsze zagadnienia dotyczące opodatkowania. Kolejne zmiany, jakie podatnikom funduje prawodawca, konieczność ich śledzenia i przyswajania, powodują, że łatwo zapomnieć o zasadach obowiązujących od lat. Tymczasem uchybienia w tym zakresie mogą doprowadzić do tragicznych dla podatnika implikacji podatkowych.
W pierwszej części Akademii prowadzący w praktyczny sposób wskaże na to, kto jest, a kto nie jest podatnikiem, ale również, jak należy rozliczać VAT i o czym trzeba pamiętać, gdy przedsiębiorca prowadzi działalność również w zakresie tzw. najmu prywatnego.
Omówione zostaną zasady wyznaczania momentu powstania obowiązku podatkowego, z którymi nieustannie podatnicy mają problem, ale również m.in. zasady rozliczania VAT naliczonego. Praktyka pokazuje bowiem, że to właśnie odliczanie podatku naliczonego najczęściej jest przedmiotem nieporozumień na linii podatnicy – organy.
10.00- rozpoczęcie szkolenia
Program szkolenia:
16.00 – zakończenie szkolenia
10.00 – rozpoczęcie szkolenia
14.00 – zakończenie szkolenia
W trakcie szkolenia przewidziane są dwie 10-minutowe przerwy.
10.00 Rozpoczęcie szkolenia
16.00 Zakończenie szkolenia
10.00 Rozpoczęcie szkolenia
16.00 Zakończenie szkolenia
10.00 Rozpoczęcie szkolenia
16.00 Zakończenie szkolenia
10.00 Rozpoczęcie szkolenia
16.00 Zakończenie szkolenia
Program:
Program:
Program szkolenia
1. Zatrudnianie pracowników oświaty
a. Zatrudnianie nauczycieli
i. Warunki zatrudnienia na stanowisku nauczyciela
ii. Podstawy zatrudnienia nauczycieli w szkołach – limity umów na czas określony
iii. Zatrudnianie nauczycieli początkujących
2. Zatrudnianie pracowników samorządowych
a. Podstawy zatrudnienia – rodzaje umów o pracę
b. Podział na stanowiska urzędnicze oraz pomocniczo - obsługowe
c. Procedury naboru na stanowiska urzędnicze
3. Wymagania dotyczące treści umowy o pracę i informacji o warunkach zatrudnienia w świetle projektowanych zmian w Kodeksie pracy
a. Treść umowy nauczyciela i pracownika niepedagogicznego
b. Sposób określania informacji o warunkach zatrudnienia
4. Zmiana warunków zatrudnienia
a. zmiana stanowiska (analiza pojęcia „stanowisko pracy” nauczycieli, odrębności dotyczące umowy o pracę i mianowania)
b. zmiana wymiaru etatu
c. przeniesienie do innej jednostki
d. zmiany innych warunków pracy
5. Rozwiązanie stosunku pracy z pracownikami oświaty
a. Obligatoryjne rozwiązanie stosunku pracy z przyczyn leżących po stronie nauczyciela
i. rozwiązanie stosunku pracy inicjatywy nauczyciela
ii. przekroczenie dopuszczalnego okresu nieobecności z powodu choroby
iii. niezdolność do pracy
iv. cofnięcie skierowania do nauczania religii
v. negatywna ocena pracy
vi. niewykonanie badań profilaktycznych
vii. nieuzyskanie stopnia nauczyciela mianowanego
b. Zasady rozwiązywania stosunków pracy z pracownikami niepedagogicznymi
i. porozumienie stron
ii. wypowiedzenie (szczegółowe wymagania dotyczące wypowiedzenia umowy przez pracodawcę) – przyczyny, procedury, ograniczenia
iii. wymóg uzasadnienia wypowiedzenia umowy na czas określony i konsultacja ze związkiem zawodowym
iv. zakazane przyczyny wypowiedzenia wg projektowanych zmian w Kodeksie pracy
v. rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia
c. Przyczyny organizacyjne rozwiązania stosunku pracy z pracownikiem szkoły
i. terminy wypowiedzenia w przypadku nauczycieli
ii. kryteria doboru do zwolnienia
iii. współpraca ze związkiem zawodowym
iv. stan nieczynny i odprawa
6. Zasady wynagradzania pracowników samorządowych
a. składniki wynagrodzenia (w tym dodatki)
i. obligatoryjne składniki wynagrodzenia
ii. regulaminy wynagradzania pracowników samorządowych (sposób tworzenia i zakres regulacji)
b. ochrona wynagrodzenia za pracę
c. potrącenia w wynagrodzenia
7. Wynagradzanie nauczycieli
a. dodatki stażowe i nagrody jubileuszowe – zasady ustalania stażu pracy
b. wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i doraźne zastępstwa
8. Czas pracy pracowników oświaty
a. elastyczne systemy czasu pracy w aspekcie projektowanych zmian Kodeksu pracy (odrębności dotyczące nauczycieli)
b. praca zdalna w świetle zmian w Kodeksie pracy (odrębności dotyczące zdalnego nauczania)
9. Usprawiedliwianie nieobecności
a. zasady
b. tryb określenia
c. dowody usprawiedliwiające nieobecność
10. Zwolnienia od pracy
a. zasady udzielania opieki na dziecko w wieku do lat 14, w tym odrębności dotyczące nauczycieli
b. urlopy okolicznościowe
c. zwolnienia niepłatne
d. zwolnienie z powodu siły wyższej dla pracowników niepedagogicznych i nauczycieli
e. urlopy opiekuńcze pracowników oświaty
f. zmiany w korzystaniu z urlopów rodzicielskich i ojcowskich
W trakcie szkolenia przewidujemy dwie 20-minutowe przerwy.
Program:
Program:
Program:
Program:
W trakcie szkolenia przewidujemy:
W trakcie szkolenia przewidujemy:
W trakcie szkolenia przewidujemy:
9.Kolejne przygotowywane zmiany zmian VAT
10. Bieżące problemy w stosowaniu VAT
W trakcie szkolenia przewidujemy:
W trakcie szkolenia przewidujemy: