
W dzisiejszych czasach stawiane są przed Państwem zadania wymagające szerokiej wiedzy i umiejętności. Zakres tematów, z którymi stykają się Państwo w codziennej pracy, jest niezwykle szeroki – likwidacja środka trwałego, urlopy pracownicze, KSeF czy w końcu spis z natury, sprawiają, że potrzebują Państwo aktualnej, praktycznej wiedzy.
Zapraszamy do udziału w cyklu bezpłatnych konferencji online „Rachunkowość Budżetowa bez tajemnic”. Jest to jedyne takie spotkanie na rynku!
Dlaczego warto do nas dołączyć:
Wiodące tematy omawiane podczas konferencji:
Zachęcamy do udziału już dziś, aby poszerzyć swoje horyzonty zawodowe, zdobyć cenne umiejętności oraz rozwiązać najbardziej nurtujące problemy! Jest to wyjątkowa okazja do rozwoju w dziedzinie rachunkowości budżetowej!
Zachęcamy do udziału w wyjątkowych spotkaniach online! Zupełnie bezpłatnie!
„Rachunkowość budżetowa bez tajemnic” to:
10:00 – 10:15 Uroczyste rozpoczęcie spotkania.
Zapraszamy na finał cyklu Rachunkowość Budżetowa bez tajemnic. Dziś również odbędzie się finał konkursu „Księgowy budżetu 2025”
Magdalena Grotkiewicz, redaktor prowadzący „Rachunkowość Budżetowa”
10:15 – 11:15 Jak przygotować jednostkę do spisu z natury – część 1
Podczas swojego wystąpienia ekspert zwróci uwagę na element organizacji procesu inwentaryzacji w jednostce sektora finansów publicznych. Należy pamiętać, iż sposób organizowania, przeprowadzania, jak też rozliczania inwentaryzacji nie jest uregulowany w ustawie z 29 września 1994 r. o rachunkowości. Decyzja w tym zakresie należy do kierownika jednostki, który jest odpowiedzialny za wykonywanie obowiązków w zakresie rachunkowości, a w tym również za poprawność inwentaryzacji. Wskazuję, jak bardzo ważnym elementem organizacji inwentaryzacji jest właściwy dobór odpowiednich osób do przeprowadzenia inwentaryzacji, aby czynności inwentaryzacyjne zostaną przeprowadzone właściwie i przyniosły oczekiwane efekty. A przede wszystkim uchronią kierownika jednostki od zarzutu naruszenia dyscypliny finansów publicznych i sankcji z tym związanych.
Omówione zostaną między innymi podstawy prawne przeprowadzenia inwentaryzacji:
Prelegent: dr Irena Bruszewska
11:15 – 11:30 Zapraszamy na przerwę!
11.:30 – 12:30 Jak przygotować jednostkę do spisu z natury – część 2
Prelegent: dr Irena Bruszewska
12:30 – 13:00 Finał konkursu Księgowy Budżetu 2025. Prezentacja wyników i wręczenie nagród
Podczas spotkania prowadzący omówi m.in.:
odpowie także na pytania:
Ekspert: Magdalena Grotkiewicz
10.00 Rozpoczęcie szkolenia
Podczas spotkania prowadzący omówi m.in.:
11.30 Zakończenie szkolenia
Ekspert: Dariusz Dwojewski
W trakcie szkolenia zostaną omówione m.in. następujące zagadnienia:
Ekspert: Janina Fornalik
dr nauk inżynierii rolniczej, mgr nauk prawnych, szereg studiów podyplomowych w zakresie: audytu wewnętrznego, finansów i rachunkowości, zarządzania kadrami administracji publicznej oraz inne. Posiada Certyfikat Ministra Finansów do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz ukończony kurs i zdany egzamin na dyplomowanego księgowego. 30 lat pracowała na stanowisku skarbnika gminy. Doświadczony wykładowca na studiach podyplomowych, szkoleniach oraz kursach z rachunkowości budżetowej, a także prelegent na konferencjach i warsztatach z zakresu finansów publicznych i rachunkowości. Autorka i współautorka publikacji z zakresu rachunkowości budżetowej, sprawozdawczości budżetowej oraz funduszu sołeckiego. Odpowiedzialna za prowadzenie gospodarki finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych.
Doktor nauk prawnych, specjalista prawa pracy i prawa oświatowego
Doktor nauk prawnych, specjalista prawa pracy i prawa oświatowego, autor wielu publikacji w tej tematyce, wykładowca na kursach, szkoleniach i studiach podyplomowych z zakresu prawa pracy w szkołach i placówkach oświatowych, prowadzi kancelarię prawną zajmującą się m.in. obsługą prawną jednostek oświatowych.
Doradca podatkowy
Doradca podatkowy, partner w spółce doradztwa podatkowego MDDP. Doradztwem podatkowym zajmuje się od kilkunastu lat, poprzednio w międzynarodowych firmach doradczych. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, m.in. w działalności jednostek samorządu terytorialnego; doradza samorządom w kwestiach dotyczących rozliczania podatku VAT w bieżącej działalności, w zakresie realizowanych inwestycji oraz w ramach przekształceń, reprezentuje w postępowaniach podatkowych i sądowych. Jest autorką licznych publikacji o tematyce prawnopodatkowej.
Redaktor naczelna, INFOR PL S.A.
Absolwentka Wydziału Prawa Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie oraz studiów podyplomowych w zakresie: rachunkowości, prawa Unii Europejskiej i prawa pracy; autorka publikacji z dziedziny finansów publicznych, rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej, szkoleniowiec, redaktor naczelna dwutygodnika "Rachunkowość Budżetowa".
Ekspert INFORLEX, INFOR PL S.A.
Certyfikowany Trener Biznesu. Ukończony program trenerski IBD Business School, ekspert z zakresu publikacji elektronicznych. Od 13 lat związany z branżą wydawniczą, działającą na rynku finansowo- kadrowym w administracji publicznej.
* Informujemy, że przyjmujemy oświadczenia potwierdzające zwolnienie z podatku VAT (udział w szkoleniu jest finansowany ze środków publicznych w rozumieniu ustawy o finansach publicznych w całości zgodnie z treścią art.43 ust.1 pkt 29 lit, c ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług)
Menedżer Projektów