Szkolenie rozpocznie się za:
Dni
Godziny
Minuty
Sekundy
Wydarzenie już się odbyło

Celem szkolenia jest przekazanie w praktycznej formie wiedzy dotyczącej planowanych zmian w podatkach PIT, CIT, VAT oraz w Ordynacji podatkowej, które wejdą w życie od 1 stycznia 2026 r. Szkolenie w sposób kompleksowy omawia te zagadnienia, przygotowując uczestników do samodzielnego stosowania nowych przepisów i ich skutecznego wdrożenia w praktyce.

W trakcie szkolenia szczególny nacisk zostanie położony na praktyczne zastosowanie nowych regulacji, identyfikację ryzyk podatkowych oraz omówienie możliwych rozwiązań prawnych.

Założenia:

  • Przekazanie teoretycznej i praktycznej wiedzy na temat planowanych zmian w przepisach podatkowych obowiązujących od 1 stycznia 2026 r.
  • Przygotowanie uczestników do samodzielnej realizacji nowych obowiązków wynikających ze zmian w ustawach podatkowych.
  • Możliwość sprawdzenia zdobytej wiedzy na praktycznych przykładach.
  • Okazja do zadawania pytań prowadzącemu — doradcy podatkowemu i radcy prawnemu.

Dlaczego warto wziąć udział?

Po ukończeniu szkolenia uczestnik:

  • Zna najważniejsze zmiany w zakresie PIT, CIT, VAT i Ordynacji podatkowej, które wejdą w życie od 2026 r.,
  • Rozumie wpływ nowych regulacji na rozliczenia podatkowe i funkcjonowanie firmy,
  • Potrafi zastosować nowe przepisy w codziennej praktyce,
  • Potrafi rozpoznać potencjalne ryzyka podatkowe i dobrać odpowiednie rozwiązania,
  • Jest przygotowany do wdrożenia zmian w procedurach wewnętrznych przedsiębiorstwa,
  • Potrafi świadomie współpracować z doradcami podatkowymi i księgowymi w zakresie nowych regulacji.

Korzyści z udziału w szkoleniu:

  • Zdobędziesz praktyczne umiejętności z zakresu planowanych zmian w podatkach.
  • Będziesz mieć możliwość zadania pytań ekspertowi oraz wymiany doświadczeń z innymi profesjonalistami z branży.
  • Uzyskasz imienny certyfikat potwierdzający nowe umiejętności i kwalifikacje zawodowe.
  • Otrzymasz dostęp do nagrania szkolenia oraz materiałów szkoleniowych zawierających cały zakres omawianej tematyki.
  • Uzyskasz bezpłatny, 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!

Program

10:00 - 16:00

Szczegółowy program:

 

I.   Zmiany w podatku dochodowym od osób prawnych (CIT) od 1 stycznia 2025 r. JPK-CIT – nowy obowiązek sprawozdawczy od 2025 r. i w latach 2026–2027

1.    Podstawy prawne wprowadzenia zmian i ich uzasadnienie.

2.    Harmonogram wprowadzania zmian w latach 2025–2026 – jak przygotować się praktycznie do realizacji nowego obowiązku sprawozdawczego?

3.    Podmioty zwolnione z obowiązku raportowania JPK_CIT.

4.    Sankcje za niewdrożenie nowych obowiązków.

5.    Czy obligatoryjny roczny JPK_CIT znosi obowiązek przesyłania na żądanie JPK_CIT w trakcie roku?

6.    Czy trzeba zmieniać zakładowy plan kont i politykę rachunkowości, aby wdrożyć nowe przepisy?

7.    Rodzaje kont podlegających raportowaniu.

8.    Powiązanie JPK_CIT z systemami KSeF, JPK_VAT i elektronicznymi sprawozdaniami finansowymi – kwestia porównywalności danych.

9.    Prezentacja struktur JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR.

10.     Omówienie rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie dodatkowych danych, o które należy uzupełniać księgi rachunkowe od 2025 r., celem wypełnienia obowiązku obligatoryjnego raportowania – kiedy księgi należy uzupełnić dodatkowo o:

a) dane identyfikacyjne kontrahenta podatnika (numer NIP, o ile został nadany),

b) w przypadku faktur stanowiących dowód księgowy – numer identyfikujący fakturę w Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF),

c) znaczniki identyfikujące konta ksiąg (znaczniki podatkowe i bilansowe),

d) dane potwierdzające nabycie, wytworzenie lub wykreślenie z ewidencji środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej,

e) różnice między wynikiem podatkowym a bilansowym podatnika.

11.     Czy w ramach JPK_CIT trzeba raportować dane o kontach „nieaktywnych” (bez salda w     danym okresie sprawozdawczym)?

12.     Możliwość podziału plików struktury JPK_KR_PD na mniejsze części.

13.     Ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych w JPK_CIT:

a) podstawowe zasady prowadzenia ewidencji,

b) różnice między wynikiem bilansowym a podatkowym (różnice stałe i przejściowe),

c) wieloletnia amortyzacja – jak pozyskać historyczne dane potrzebne do uzupełnienia ewidencji ŚT i WNiP?

14.     Czy nowe dane należy raportować dla poszczególnych transakcji, czy zbiorczo?

15.     Czy dane dotyczące środków trwałych i wartości niematerialnych raportuje się indywidualnie czy zbiorczo?

16.     Jakie księgi należy uzupełnić w ramach realizacji nowego obowiązku – różnice między zmianami w księdze głównej, księgach pomocniczych a schematami JPK.

17.     Gdzie kwalifikować przychody zwolnione – jako NPP czy PNPO?

18.     Co w przypadku, gdy między datą przekazania a datą zatwierdzenia sprawozdania finansowego zajdą zmiany wpływające na podatek dochodowy?

 

II. Zmiany w zakresie JPK_PIT od 2026 r.

1.    Terminy wejścia w życie nowych przepisów.

2.    Nowe rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie prowadzenia elektronicznej podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

3.    Omówienie struktur logicznych:

a)  JPK_PKPiR – podatkowa księga przychodów i rozchodów:

·     elementy struktury i zakres danych,

·     sposób generowania pliku,

·     najczęstsze błędy i nieprawidłowości,

·     weryfikacja poprawności pliku przed wysyłką.

b) JPK_EWP – ewidencja przychodów:

·     zakres danych objętych strukturą,

·     prowadzenie ewidencji przychodów zgodnie z wymaganiami.

c) JPK_ST – środki trwałe i wartości niematerialne i prawne:

·     obowiązek prowadzenia ewidencji w formie JPK,

·     zakres wymaganych danych.

4.    Obowiązki sprawozdawcze i terminy składania poszczególnych struktur JPK.

5.    Zasady dokonywania korekt.

6.    Sankcje za błędne lub nieterminowe złożenie JPK.

 

III.   Zmiany w podatku VAT od 2026 r. Przygotowanie do obowiązkowego KSeF

1.    Terminy wejścia w życie obowiązkowego KSeF.

2.    Zasady działania systemu KSeF.

3.    Nowa struktura FA(3).

4.    Certyfikaty bezpieczeństwa.

5.    Tryb Offline24.

6.    Aplikacja mobilna KSeF.

7.    Ułatwienia przy wystawianiu faktur masowych.

8.    Faktury VAT RR.

9.    Faktury dla konsumentów.

10.     Podatnicy „wykluczeni cyfrowo”.

11.     Odroczenie do 31.12.2026 r.:

·     możliwość wystawiania faktur z kas rejestrujących,

·     brak kar za błędy przy fakturowaniu przez KSeF,

·     brak obowiązku podawania numeru KSeF w płatnościach (także MPP).

 

IV. Zmiany w podatku VAT od 1 kwietnia 2025 r.

1.    Brak obowiązku integracji kas online z terminalem płatniczym.

 

V. Pakiet deregulacyjny – zmiany od 1 stycznia 2026 r.

1.    Wydłużone vacatio legis – niekorzystne zmiany dla podatników będą wchodzić w życie po minimum 6 miesiącach od uchwalenia.

2.    Wyższy limit zwolnienia z VAT – wzrost z 200 tys. zł do 240 tys. zł (z zachowaniem zasady proporcjonalności).

3.    Likwidacja obowiązku publikowania strategii podatkowej – zwolnienie dużych podatników CIT z obowiązku publikacji.

 

VI.  Planowane zmiany w Ordynacji podatkowej od 1 stycznia 2026 r.

1.    Likwidacja przepisu o zawieszeniu biegu terminu przedawnienia w przypadku wszczęcia postępowania KKS (art. 70 § 6 pkt 1).

2.    Odejście od obowiązku raportowania krajowych schematów podatkowych (MDR).

3.    Zwiększenie limitu zapłaty podatku za podatnika do 5 tys. zł dla podmiotów obcych.

4.    Zwiększenie limitu korekty deklaracji z urzędu do 10 tys. zł.

5.    Odejście od obowiązku składania wniosku o stwierdzenie nadpłaty, gdy nadpłata wynika z korekty deklaracji.

 

VII. Zmiany dotyczące samochodów od 2026 r.

1.    Obowiązujące limity do końca 2025 r.

2.    Zmiany od 2026 r. – limity uzależnione od emisji CO.

3.    Rozliczenie leasingu i najmu.

4.    Przepisy przejściowe.

 

10

POBIERZ PROGRAM

Eksperci

Mirela Chomont-Wolak

Radca Prawny, Doradca Podatkowy

Kontakt

OPIEKUN MERYTORYCZNY

Domi
Dominika Telega
Menedżer Projektów

SPRZEDAŻ I WSPÓŁPRACA

Szczegóły organizacyjne

Szkolenie rozpocznie się w dniu 30 stycznia 2026 r. o godz. 10:00 i zakończy się o godz. 16:00.  Szkolenie przeznaczone jest do oglądania na żywo w ustalonych terminach. Osoby, które zapiszą się na szkolenie, dzień przed wydarzeniem otrzymają w osobnym mailu link do udziału. W trakcie szkolenia jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem i nie wymagają konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas szkolenia ekspert odpowie na jak największą ich liczbę.

Zmiany podatkowe 2026: VAT, CIT, PIT oraz nowe obowiązki w zakresie JPK i KSeF

516 ZŁ netto
Cena katalogowa 645 zł
  • Dostęp do transmisji online
  • Dostęp do nagrania z transmisji
  • Materiały w wersji elektronicznej
  • Certyfikat

Patroni medialni

Organizator

ZAREJESTRUJ SIĘ WYBIERZ JEDEN Z PAKIETÓW

Akademia Budżetowa 2024 - Edycja 3

1585 /uczestnik
cena katalogowa 1585 zł netto
  • Dostęp do transmisji online
  • Dostęp do nagrania z transmisji
  • Certyfikat

Środki trwałe w księgach rachunkowych jednostek budżetowych

495 /uczestnik
cena katalogowa 495 zł netto
  • Dostęp do transmisji online
  • Dostęp do nagrania z transmisji
  • Certyfikat

Kontrola zarządcza oraz najczęściej popełniane błędy

495 /uczestnik
cena katalogowa 495 zł netto
  • Dostęp do transmisji online
  • Dostęp do nagrania z transmisji
  • Certyfikat

Inwentaryzacja w jednostkach budżetowych

495 /uczestnik
cena katalogowa 495 zł netto
  • Dostęp do transmisji online
  • Dostęp do nagrania z transmisji
  • Certyfikat

Dyscyplina finansów publicznych

495 /uczestnik
cena katalogowa 495 zł netto
  • Dostęp do transmisji online
  • Dostęp do nagrania z transmisji
  • Certyfikat

*  Informujemy, że przyjmujemy oświadczenia potwierdzające zwolnienie z podatku VAT (udział w szkoleniu jest finansowany ze środków publicznych w rozumieniu ustawy o finansach publicznych w całości zgodnie z treścią art.43 ust.1 pkt 29 lit, c ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług)