III Ogólnopolskie Forum Biur Rachunkowych

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy
Wydarzenie już się odbyło

Szanowni Państwo,

Mamy zaszczyt zaprosić Państwa po raz trzeci do udziału w wyjątkowej konferencji skierowanej do biur rachunkowych. Celem konferencji jest dostarczenie Państwu aktualnej wiedzy i praktycznych wskazówek z zakresu kluczowych zagadnień, z którymi mierzą się biura rachunkowe na co dzień.

Podczas wydarzenia poruszymy m.in. następujące tematy:

  • Ochrona sygnalistów – jakie obowiązki w zakresie wdrożenia przepisów o ochronie sygnalistów mają biura rachunkowe oraz jak zrealizować te obowiązki w praktyce.
  • Krajowy System e-Faktur (KSeF) – Przedstawimy najnowsze informacje na temat Krajowego Systemu eFaktur (KseF) i omówimy, jak przygotować się do jego wdrożenia.
  • Wakacje składkowe – Analiza możliwości i warunków skorzystania z wakacji składkowych, ich wpływ na działalność gospodarczą oraz najnowsze regulacje prawne.
  • Zarządzanie biurem rachunkowym – Podzielimy się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi zarządzania biurem rachunkowym, m.in. jak usprawnić procesy, zoptymalizować koszty i zwiększyć efektywność pracy.

Nasza konferencja to nie tylko bogaty program merytoryczny, ale także doskonała okazja do networkingu z innymi profesjonalistami z branży rachunkowej i księgowej. Udział w konferencji pozwoli Państwu na bieżąco śledzić zmiany w przepisach, podnosić swoje kwalifikacje oraz wzmocnić pozycję rynkową.

Serdecznie zapraszamy i liczymy na Państwa obecność.

PROGRAM

Agenda III Ogólnopolskiego Forum Biur Rachunkowych

8.30-9.00 Rejestracja uczestników

9.00-9.10 Rozpoczęcie konferencji

Edyta Szewerniak-Milewska, Redaktor naczelny Inforakademii, INFOR PL S.A.

9.10-9.50 Panel dyskusyjny: Ochrona Sygnalistów: Wyzwania i Rozwiązania dla Biur Rachunkowych

Moderator: Paweł Jędrzejak, Ekspert Inforlex

Paneliści:

  • Rafał Barański, Prezes zarządu braf.tech
  • Aleksander Kuźniar, Prawnik, audytor, ekspert prawa pracy
  • Paweł Sawicki, Partner kierujący praktyką prawa karnego gospodarczego kancelarii Bird & Bird

9.50-10.00 Codzienny dostęp do aktualności, praktycznych porad i szkoleń jako sposób na sprawne funkcjonowanie księgowej – INFORLEX

Paweł Jędrzejak, Ekspert Inforlex

10.00-10.45 Grudniowe wakacje składkowe dla  przedsiębiorców

  • Warunki jakie musi spełniać przedsiębiorca
  • Przełożenie i wpływ wakacji składkowych na inne ulgi takie jak Preferencyjne składki czy mały ZUS+
  • Techniczna strona wakacji składkowych – wniosek i dokumenty rozliczeniowe DRA i RCA

Dariusz Suchorowski, Ekspert ubezpieczeń społecznych

10.45-11.15 Czy biuro rachunkowe to biznes czyli księgowy menadżerem własnego biura.

  • Zarządzaniu biurem
  • Wycena usług
  • Automatyzacji zadań, kontroli i procesów czyli wykorzystaniu SI w codziennej pracy biura

Bartłomiej Sokalski, Doradca podatkowy w kancelarii BDP Sokalscy s.c., autor systemu do zarządzania i automatyzacji pracy biura rachunkowego Gekkon

11.15-11.35 Przerwa na kawę

11.35-12.20 Jak zminimalizować odpowiedzialność biur rachunkowych związaną z obligatoryjnym KSeF ?

  • Obligatoryjny KSeF nie oznacza jednolitego trybu fakturowania
  • Trzy podstawowe modele współpracy z klientem
  • KSeF – wybrane zagadnienia praktyczne

Ewa Sokołowska, Doradca podatkowy

12.20-12.40 Efektywność w biurze rachunkowym, czyli jak zmniejszyć koszty i zwiększyć marżę

  • Czy moje biuro rachunkowe potrzebuje zmian i jak na nie znaleźć czas?
  • Czy wystarczy postawić na automatyzację pracy, aby zwiększyć jej efektywność?
  • Sztuczna inteligencja, czyli nowa era księgowania
  • Jednolite środowisko pracy dla księgowych – kadrowych – klientów
  • Pozyskaj nowych klientów dla swojego biura rachunkowego

Ewa Szpytko-Waszczyszyn, Dyrektor ds. Administracji wFirma

12.40-13.20 Przerwa na lunch

13.20-14.05 Nowe obowiązki biur rachunkowych po zmianach przepisów prawa pracy.

  • Konieczność bieżącego informowania pracowników o zmianach warunków zatrudnienia – jak to zrobić?
  • Niezbędne opracowanie nowych wzorów wniosków i oświadczeń dla pracowników.
  • Zmiana przepisów o umowach o pracę – jak sporządzić prawidłowy wzór i jak go wypełniać.

Aleksander Kuźniar, Prawnik, Audytor, Specjalista z zakresu praktycznego stosowania prawa pracy 

14.05-14:20 Jak poprzez automatyzację procesów zwiększyć rentowność i konkurencyjność biura rachunkowego ?

  • Omówienie kluczowych procesów, które można zautomatyzować w praktyce
  • Jak przygotować się do wdrożenia procesów automatyzacji, analiza obecnych procesów ?
  • Jak skutecznie wdrożyć zmiany w zaledwie dwa dni ?
  • Omówienie potencjalnych wyzwań i barier związanych z wdrożeniem zmiany
  • Case study – przykłady z życia biura rachunkowego, które zwiększyło swoją efektywność i konkurencyjność

Joanna Foks-Anyszewska i Michał Jaskólski, Faktura.pl

14.20-14.40 Przerwa na kawę

14.40-15.25 Kiedyś księgowa dzisiaj przedsiębiorca

  • Jak prowadzić skutecznie biuro rachunkowe
  • W jaki sposób pozyskiwać klientów do biura rachunkowego i czy każdy może być naszym klientem?
  • Co jest czynnikiem największego sukcesu naszego biura rachunkowego

Żaneta Hejne, Księgowa, mentor, coach biznesowy

15.25-16.10 Powrót minimalnego CIT – czy podatnicy CIT muszą obawiać się zwiększenia obciążeń?

  • Jak ustalić czy podlegamy pod podatek minimalny, czyli wyłączenie z kosztów na korzyść podatnika
  • Które spółki nie muszą obawiać się podatku minimalnego
  • Alternatywne sposoby wyznaczania podstawy opodatkowania podatkiem minimalnym

Radosław Kowalski, Doradca podatkowy

16.10-16.55 Stoły eksperckie

Zapraszamy do udziału w dyskusjach przy stołach eksperckich. Będą mieli Państwo możliwość rozmów z ekspertami w ramach wielu różnorodnych tematów. Są to rozmowy z ekspertami przybierające formę konsultacji w ramach niewielkiej grupy praktyków!

  • Wakacje składkowe i pozostałe ulgi – Dariusz Suchorowski
  • Prawo pracy – Aleksander Kuźniar
  • KSeF – Ewa Sokołowska
  • Ochrona sygnalistów – Rafał Barański
  • CIT i PIT – Radosław Kowalski
  • OSCBR – Witold Rapczyński 

16.55 Zakończenie konferencji

PRELEGENCI

PARTNERZY

AURA Technologies Sp. z o.o. od 25 lat dostarcza wysokiej klasy oprogramowanie. Doradzamy, wdrażamy, szkolimy, zapewniamy profesjonalną opiekę serwisową dla produktów enova365, SaldeoSMART, AMODIT i Aplikacja Ramzes. Posiadamy wysokiej klasy specjalistów gwarantujących kompleksowość usług. W codziennej pracy dbamy o zachowanie najwyższych standardów; potwierdzają to opinie klientów (ocena usług w wysokości 5,9) oraz certyfikaty Solidnej Firmy oraz Przedsiębiorstwa Fair Play.

Biuro Doradztwa Podatkowego „Sokalscy” s.c. jest spółką cywilną doradców podatkowych: Bartłomieja Sokalskiego i Renaty Sokalskiej. Do grona Klientów spółki należą indywidualni przedsiębiorcy, wspólnicy spółek cywilnych oraz jawnych. Kancelaria obsługuje głównie mikro- i małych przedsiębiorców. Oprócz typowo księgowo-doradczej działalności naszej firmy, specjalizujemy się w pomocy podczas kontroli podatkowej oraz w postępowaniach podatkowych. Jesteśmy pomysłodawcami systemu do zarządzania, kontroli i automatyzacji pracy biura rachunkowego i kancelarii doradztwa podatkowego – Gekkon.

Faktura.pl to serwis dedykowany Biurom Rachunkowym i przedsiębiorcom, który działa nieprzerwanie od ponad 20 lat. Misją serwisu jest oferowanie wsparcia i pomocy dla biur rachunkowych.

Dzięki Faktura.pl, Biura Rachunkowe są wyposażane w funkcjonalne narzędzia, które ułatwiają prowadzenie działalności. Do kluczowych rozwiązań oferowanych przez Faktura.pl należy zintegrowany z Krajowym Systemem e-Faktur (KSeF) program do wystawiania faktur, magazyn, system sprzedaży Allegro, technologia OCR czyli optyczne rozpoznawanie znaków, które automatyzuje procesy biurowe. Dzięki tym narzędziom, biura rachunkowe mogą świadczyć usługi dla swoich klientów na najwyższym poziomie.

Obecne działania Faktura.pl skoncentrowane są na wsparciu Biur Rachunkowych w dobrym przygotowaniu pod KSeF.

Więcej informacji na temat oferty Faktura.pl będzie można uzyskać od przedstawicieli serwisu

                                                                                                                                                                                    Whiblo.pl to platforma do zgłaszania nieprawidłowości, która umożliwia firmom bezpieczne i anonimowe przyjmowanie zgłoszeń o naruszeniach prawa. Zapewnia zgodność z ustawą o ochronie sygnalistów z 2024 roku, chroniąc tożsamość sygnalistów i przetwarzając dane zgodnie z RODO. Ułatwia dokumentowanie zgłoszeń i prowadzenie postępowań wyjaśniających, minimalizując ryzyko związane z nieprawidłowościami. Whiblo.pl cieszy się zaufaniem takich instytucji jak UOKiK czy Warta, wspierając je w zapewnieniu zgodności z ustawą.

Ogólnopolska Sieć Certyfikowanych Biur Rachunkowych (OSCBR) zrzesza ponad 3000 niezależnych biur rachunkowych. Oferuje wsparcie merytoryczne, szkoleniowe i marketingowe, a także z zakresu obsługi klientów i prowadzenia biznesu. Dzięki dostarczanej technologii i współpracy z bankiem biura OSCBR oferują szerszy zakres usług dla klientów i mogą generować dodatkowe przychody. Dołączenie jest bezpłatne.

OSCBR jest autorem licznych ogólnopolskich programów szkoleniowych, a w 2023 r. otrzymało niezależną nagrodę w plebiscycie „Marka Godna Zaufania” w kategorii Wirtualna Księgowość.

System wFirma dla Biur Rachunkowych to kompleksowe oprogramowanie online do prowadzenia księgowości podatkowej oraz ksiąg rachunkowych w nowoczesny sposób. Posiada kadry, płace i ubezpieczenia z bezpośrednią integracją z ZUS oraz automatycznym rozliczaniem rocznej składki zdrowotnej. wFirma umożliwia intuicyjną i zautomatyzowaną pracę, opartą na gotowych schematach księgowych, OCR i integracji z KSeF. System budowany jest wraz ze społecznością księgowych i rozwiązuje ich codzienne problemy.

ZAREJESTRUJ SIĘ WYBIERZ JEDEN Z PAKIETÓW

Udział stacjonarny

845 /uczestnik

Cena katalogowa 845 zł netto
  • Udział w konferencji stacjonarnej
  • Prezentacje w wersji elektronicznej
  • Udział w stołach eksperckich
  • Certyfikat

*  Informujemy, że przyjmujemy oświadczenia potwierdzające zwolnienie z podatku VAT (udział w szkoleniu jest finansowany ze środków publicznych w rozumieniu ustawy o finansach publicznych w całości zgodnie z treścią art.43 ust.1 pkt 29 lit, c ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług)

OPIEKUN MERYTORYCZNY

Dominika Telega

Menedżer Projektów

SPRZEDAŻ I WSPÓŁPRACA

ORGANIZATOR

PARTNER MERYTORYCZNY

PARTNERZY

PATRONI MEDIALNI

mppiu_logo
logo_mk_nowe