Czy wiesz, jak prawidłowo przeprowadzić roczną inwentaryzację w swojej jednostce? Nasze szkolenie dostarczy Ci pełnej wiedzy na temat terminów, metod inwentaryzacji oraz przygotowania do spisu z natury. Dowiesz się również, kto powinien (i kto nie powinien) zasiadać w komisji inwentaryzacyjnej, a także jak rozliczać różnice inwentaryzacyjne, takie jak niedobory i nadwyżki.
Czego się nauczysz?
Grupa docelowa:
Korzyści z udziału w szkoleniu:
W jakim celu przeprowadza się inwentaryzację
Zakres odpowiedzialności – kto i za co odpowiada
Metody inwentaryzacji:
W jakich terminach i sytuacjach należy przeprowadzać inwentaryzację
Czy 15 stycznia to ostateczny termin na rozliczenie inwentaryzacji
W jakich sytuacjach można przeprowadzać inwentaryzację co 4 lata
Co oznacza termin „teren strzeżony”
Co grozi za niedochowanie terminu inwentaryzacji
Czynności przedinwentaryzacyjne (powołanie komisji, plan inwentaryzacyjny, instrukcja inwentaryzacyjna)
Ustalenie stanu rzeczywistego – przeprowadzenie inwentaryzacji
Porównanie stanu rzeczywistego z ewidencją bilansową
Wyjaśnienie i rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych
Jak inwentaryzować zobowiązania
Czy dopuszczalne jest "milczące potwierdzenie salda"
Jakie czynności podjąć gdy kontrahent nie odesłał „potwierdzenia salda”
Czy należy potwierdzać salda zerowe
Czy potwierdzenie sald należności może odbywać się drogą e-mailową
W jaki sposób inwentaryzować grunt oddany w trwały zarząd
Czy paliwo w bakach samochodów podlega rocznej inwentaryzacji
Czy materiały biurowe (np. papier do kserokopiarki) należy inwentaryzować – jeżeli tak, to jaką metodę stosować?
Inwentaryzacja materiałów bibliotecznych
Jak bezpiecznie dokonywać inwentaryzacji metodą spisu z natury w dobie epidemii COVID-19
Różnice inwentaryzacyjne - niedobory i nadwyżki (zawinione i niezawinione)
Przyczyny powstania różnić inwentaryzacyjnych
Kiedy rozliczać w księgach różnice inwentaryzacyjne
Wycena ujawnionych podczas inwentaryzacji niedoborów i nadwyżek
Ewidencja księgowa rozliczania różnic inwentaryzacyjnych (niedobór w pozostałych środkach trwałych, niedobór gotówki w kasie, nadwyżka w środkach trwałych, niedobór zawiniony w środkach trwałych dochodzonych na drodze sądowej)
Redaktor naczelna, INFOR PL S.A.
Absolwentka Wydziału Prawa Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie oraz studiów podyplomowych w zakresie: rachunkowości, prawa Unii Europejskiej i prawa pracy; autorka publikacji z dziedziny finansów publicznych, rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej, szkoleniowiec, redaktor naczelna dwutygodnika "Rachunkowość Budżetowa".
Szkolenie rozpocznie się w dniach 13 listopada 2024 r. o godz. 9:00 i zakończy się o godz. 14.00. Szkolenie przeznaczone jest do oglądania na żywo w ustalonych terminach. Osoby, które zapiszą się na szkolenie, dzień przed wydarzeniem otrzymają w osobnym mailu link do udziału. W trakcie szkolenia jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem i nie wymagają konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas szkolenia ekspert odpowie na jak największą ich liczbę.
* Informujemy, że przyjmujemy oświadczenia potwierdzające zwolnienie z podatku VAT (udział w szkoleniu jest finansowany ze środków publicznych w rozumieniu ustawy o finansach publicznych w całości zgodnie z treścią art.43 ust.1 pkt 29 lit, c ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług)