Szkolenie rozpocznie się za:
Dni
Godziny
Minuty
Sekundy
Wydarzenie już się odbyło

Czy wiesz, jak prawidłowo przeprowadzić roczną inwentaryzację w swojej jednostce? Nasze szkolenie dostarczy Ci pełnej wiedzy na temat terminów, metod inwentaryzacji oraz przygotowania do spisu z natury. Dowiesz się również, kto powinien (i kto nie powinien) zasiadać w komisji inwentaryzacyjnej, a także jak rozliczać różnice inwentaryzacyjne, takie jak niedobory i nadwyżki.

Czego się nauczysz?

  • Terminów i metod inwentaryzacji – dowiesz się, kiedy i jak prawidłowo przeprowadzić inwentaryzację różnych składników majątku.
  • Przygotowania do spisu z natury – poznasz kluczowe kroki, które ułatwią Ci bezproblemową organizację inwentaryzacji.
  • Komisja inwentaryzacyjna – kto może być jej członkiem, a kto nie powinien w niej zasiadać.
  • Rozliczania różnic – jak prawidłowo rozliczać niedobory i nadwyżki wykryte podczas inwentaryzacji.

Grupa docelowa:

  • Główni księgowi i księgowi jednostek budżetowych oraz samorządowych.
  • Osoby odpowiedzialne za gospodarowanie środkami trwałymi.
  • Osoby zaangażowane w zakupy środków trwałych i inwentaryzację.

Korzyści z udziału w szkoleniu:

  • Zdobędziesz praktyczne umiejętności z zakresu metod inwentaryzacji oraz przygotowania do spisu z natury
  • Będziesz mieć możliwość zadania pytań ekspertowi oraz wymiany doświadczeń z innymi profesjonalistami z branży
  • Uzyskasz imienny certyfikat potwierdzający nowe umiejętności i kwalifikacje zawodowe
  • Otrzymasz dostęp do nagrania szkolenia oraz materiały szkoleniowe zawierające cały zakres omawianej tematyki
  • Uzyskasz bezpłatny 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!

Program

09:00 - 14:00

Część trzecia Akademii Budżetowej poświęcona jest zagadnieniom związanym z przeprowadzeniem inwentaryzacji rocznej w jednostce. Podczas szkolenia omówimy terminy przeprowadzania inwentaryzacji oraz metody inwentaryzacji w odniesieniu do odpowiednich składników majątku. Wskażemy także, jak przygotować jednostkę do spisu z natury, a także, kto może a kto nie powinien być członkiem komisji inwentaryzacyjnej. Ostania część szkolenie będzie poświęcona na rozliczanie różnic inwentaryzacyjnych – niedoborów i nadwyżek.

 

Szczegółowy program:

 

1. Inwentaryzacja w jednostkach budżetowych (podstawy przeprowadzenia) – w jakim celu przeprowadza się inwentaryzację, zakres odpowiedzialności – kto i za co odpowiada, metody inwentaryzacji: spis z natury, potwierdzenie sald, weryfikacja z odpowiednimi dokumentami

 

2.     Częstotliwość i terminy przeprowadzenia inwentaryzacji – w jakich terminach i sytuacjach należy przeprowadzać inwentaryzację, czy 15 stycznia to ostateczny termin na rozliczenie inwentaryzacji, w jakich sytuacjach można przeprowadzać inwentaryzację co 4 lata, co oznacza termin „teren strzeżony”, co grozi za niedochowanie terminu inwentaryzacji

 

3.    Kolejne etapy działań związanych z przeprowadzeniem inwentaryzacji – czynności przed inwentaryzacyjne (powołanie komisji, plan inwentaryzacyjny, instrukcja inwentaryzacyjna), ustalenie stanu rzeczywistego – przeprowadzenie inwentaryzacji, porównanie stanu rzeczywistego z ewidencją bilansową, wyjaśnienie i rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych

 

4.     Zagadnienia problemowe
•    Jak inwentaryzować zobowiązania
•    Czy dopuszczalne jest "milczące potwierdzenie salda"
•    Jakie czynności podjąć gdy kontrahent nie odesłał „potwierdzenia salda”
•    Czy należy potwierdzać salda zerowe
•    Czy potwierdzenie sald należności może odbywać się drogą e-mailową
•    W jaki sposób inwentaryzować grunt oddany w trwały zarząd
•    Czy paliwo w bakach samochodów podlega rocznej inwentaryzacji
•    Czy materiały biurowe (np. papier do kserokopiarki) należy inwentaryzować – jeżeli tak, to jaką metodę stosować?
•    Inwentaryzacja materiałów bibliotecznych

 

5. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie inwentaryzacji

 

6. Rozliczanie różnic inwentaryzacyjnych
•    Różnice inwentaryzacyjne - niedobory i nadwyżki (zawinione i niezawinione)
•    Przyczyny powstania różnić inwentaryzacyjnych
•    Kiedy rozliczać w księgach różnice inwentaryzacyjne
•    Wycena ujawnionych podczas inwentaryzacji niedoborów i nadwyżek
•    Ewidencja księgowa rozliczania różnic inwentaryzacyjnych (niedobór w pozostałych środkach trwałych, niedobór gotówki w kasie, nadwyżka w środkach trwałych, niedobór zawiniony w środkach trwałych dochodzonych na drodze sądowej)

POBIERZ PROGRAM

Eksperci

Magdalena Grotkiewicz

Redaktor naczelna, INFOR PL S.A.

Kontakt

OPIEKUN MERYTORYCZNY

Domi
Dominika Telega
Menedżer Projektów

SPRZEDAŻ I WSPÓŁPRACA

Szczegóły organizacyjne

Szkolenie rozpocznie się w dniach 13 listopada 2024 r. o godz. 9:00 i zakończy się o godz. 14.00. Szkolenie przeznaczone jest do oglądania na żywo w ustalonych terminach. Osoby, które zapiszą się na szkolenie, dzień przed wydarzeniem otrzymają w osobnym mailu link do udziału. W trakcie szkolenia jest możliwość zadawania pytań, które są zgodne z tematem i nie wymagają konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia rejestrów. Podczas szkolenia ekspert odpowie na jak największą ich liczbę.

Inwentaryzacja w jednostkach budżetowych

396 ZŁ netto
Cena katalogowa 495 zł
  • Dostęp do transmisji online
  • Dostęp do nagrania z transmisji
  • Materiały w wersji elektronicznej
  • Certyfikat

Patroni medialni

Organizator

ZAREJESTRUJ SIĘ WYBIERZ JEDEN Z PAKIETÓW

Akademia Budżetowa 2024 - Edycja 3

1585 /uczestnik
cena katalogowa 1585 zł netto
  • Dostęp do transmisji online
  • Dostęp do nagrania z transmisji
  • Certyfikat

Środki trwałe w księgach rachunkowych jednostek budżetowych

495 /uczestnik
cena katalogowa 495 zł netto
  • Dostęp do transmisji online
  • Dostęp do nagrania z transmisji
  • Certyfikat

Kontrola zarządcza oraz najczęściej popełniane błędy

495 /uczestnik
cena katalogowa 495 zł netto
  • Dostęp do transmisji online
  • Dostęp do nagrania z transmisji
  • Certyfikat

Inwentaryzacja w jednostkach budżetowych

495 /uczestnik
cena katalogowa 495 zł netto
  • Dostęp do transmisji online
  • Dostęp do nagrania z transmisji
  • Certyfikat

Dyscyplina finansów publicznych

495 /uczestnik
cena katalogowa 495 zł netto
  • Dostęp do transmisji online
  • Dostęp do nagrania z transmisji
  • Certyfikat

*  Informujemy, że przyjmujemy oświadczenia potwierdzające zwolnienie z podatku VAT (udział w szkoleniu jest finansowany ze środków publicznych w rozumieniu ustawy o finansach publicznych w całości zgodnie z treścią art.43 ust.1 pkt 29 lit, c ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług)