Forum Biur Rachunkowych 2024

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy
Wydarzenie już się odbyło

Rok 2024 obfitował będzie w wiele znaczących zmian, które wpłyną na codzienne funkcjonowanie każdego biura rachunkowego. Zmiany w podatkach, SLIM VAT III, zmiany w podatku od nieruchomości i najmu czy zmiany w prawie pracy to tylko niektóre zmiany wpływające na funkcjonowanie biur rachunkowych. Ogromne znaczenie mają również rosnące potrzeby w zakresie budowania relacji z klientami czy niestabilna sytuacja wpływająca na codzienne funkcjonowanie firm.

To wszystko powoduje, że trzeba podejmować zdecydowane działania, wdrażać zmiany, stosować nowe rozwiązania, ale również na bieżąco dokształcać się w zakresie zmian przepisów.

Wychodząc naprzeciw tym wyzwaniom zapraszamy Państwa do udziału w regionalnych Forach Biur Rachunkowych, skierowanych do przedstawicieli biur rachunkowych. Z myślą o Państwa potrzebach omówimy kluczowe zmiany w zakresie podatku VAT oraz przedstawimy zmiany w prawie pracy. Przedstawimy również planowane zmiany.

Zapraszamy na spotkania blisko każdego z Państwa. Spotkajmy się:

  • w Katowicach – 6 marca 2024
  • we Wrocławiu – 7 marca 2024
  • w Poznaniu – 16 kwietnia 2024
  • w Gdańsku – 17 kwietnia 2024

Do zobaczenia!

Kluczowe zagadnienia omawiane w ramach Forum:

  • Zmiany w podatku VAT w roku 2024
  • Przyszłość KSeF i inne zmiany z tego wynikające
  • Zmiany w prawie pracy
  • Zarządzanie relacjami z klientami biur rachunkowych
  • Zmiany w podatku od nieruchomości i najmu

Gwarantujemy kompleksową wiedzę, możliwość dyskusji, uzyskania odpowiedzi na nurtujące Państwa pytania, ale przede wszystkim możliwość rozmowy z najlepszymi ekspertami w tej tematyce. Spotkanie będzie okazją do rozmów i wymiany doświadczeń na temat tego, w jakim kierunku zmierza branża usług księgowo – kadrowych.

Dlaczego warto wziąć udział w Forum?

  • Dowiedzą się Państwo jakie czekają Państwa zmiany w zakresie podatków i prawa pracy
  • Otrzymają Państwo czytelne i pomocne materiały szkoleniowe zawarte w prezentacji
  • Uzyskają Państwo dostęp do zapisu wideo z konferencji
  • Uzyskają Państwo praktyczną do wykorzystania wiedzę opartą o aktualne przepisy, a wszystko to w znakomitej atmosferze sprzyjającej pogłębianiu wiedzy i z możliwością aktywnego udziału wraz z zadawaniem pytań

PROGRAM

Agenda Forum Biur Rachunkowych

08:30 - 15:20

Forum Biur Rachunkowych 2024

8.30-9.00 Rejestracja uczestników

  

9.00-9.20 Rozpoczęcie konferencji i prezentacja Inforlex

Rafał Szary, Menedżer Projektu, INFOR PL S.A. oraz Paweł Jędrzejak, Ekspert INFORLEX, INFOR PL S.A.

  

9.20-10.20 Opodatkowanie najmu nieruchomości – najem prywatny a najem w ramach działalności gospodarczej ze szczególnym uwzględnieniem najmu prywatnego u przedsiębiorcy

  • Najem prywatny a najem w ramach działalności gospodarczej – kryteria zaliczania przychodów do źródeł, zasady opodatkowania
  • Najem małżonków – wreszcie koniec dyskryminacji, ale bez preferencji
  • Najem nieruchomości, w tym przez podatnika zwolnionego a VAT
  • Refaktura mediów – skutki podatkowe

Prelegent: Radosław Kowalski, Doradca Podatkowy, Kancelaria Doradcy Podatkowego

  

10.20-10.40 Ile kosztuje KSeF?

  • KSeF to nie tylko wyzwania merytoryczne, logistyczne, informatyczne. To także czas niezbędny na wdrożenie wszystkich zmian. Zmiany po stronie Biura Rachunkowego i po stronie klienta. Zazwyczaj liczymy tylko koszt programów informatycznych, zakupu licencji i szkoleń.
  • A czy zastanawiałeś się kiedyś, ile kosztuje czas niezbędny na wszystkie te działania?
  • Jaki wzór wyprowadzić, aby to policzyć?
  • Czy da się uniknąć części kosztów bez utraty szansy na cyfryzację Biura?

Prelegent: Adam Kowalczyk, Dyrektor Rozwoju Sieci Partnerskiej, FAKTURA.PL Sp. z o.o.

  

10.40-11.00 Przerwa na kawę

  

11.00-12.00 SLIM VAT III i inne zmiany w podatku VAT

  • Czy i jak pakiet SLIM VAT 3 faktycznie ułatwi prowadzenie firmy?
  • W jakim zakresie i którym podatnikom SLIM VAT 3 ułatwi prowadzenie działalności i rozliczenie podatku?
  • Grupy VAT w 2024
  • Zmiany w JPK od lipca 2024

Prelegent: Radosław Kowalski, Doradca Podatkowy, Kancelaria Doradcy Podatkowego

  

12.00-13.00 Budowanie relacji z klientami biur rachunkowych

  • Od relacji do biznesu - jak mądrze pracować z klientami
  • Budowanie przewagi konkurencyjnej w oparciu o naszą ofertę
  • Analiza potencjału klienta – kiedy warto podziękować za współpracę
  • Psychologia klienta – co robić, czego warto unikać?
  • Asertywność w biznesie – jak zadbać o swoje interesy?

Prelegent:

  • Joanna Wazowicz, Partner Zarządzająca 4Sales (Poznań)
  • Waldemar Wawerski, trener biznesu (Katowice, Wrocław, Gdańsk)

  

13.00-13.20 Wzrost efektywności pracy w biurze rachunkowym

  • Jak usprawnić codzienną pracę w biurze rachunkowym?
  • Automatyzacja procesów księgowych
  • Kierunek rozwoju sztucznej inteligencji w księgowości
  • Rozwój kompetencji i dostęp do wiedzy
  • Czy sztuczna inteligencja zastąpi księgowych

Prelegent:

  • Beata Kostrzycka, Dyrektor ds. Rozwoju, wFirma (Katowice, Gdańsk)
  • Ewa Szpytko-Waszczyszyn, Dyrektor ds. Administracji, wFirma (Wrocław, Poznań)

  

13.20-14.00 Lunch

  

14.00-14.20 AML w Biurze Rachunkowym - 3 kroki, które pomogą Ci rozwiązać problem

  • Pranie pieniędzy w Biurze Rachunkowym - praktyczne przykłady z doświadczeń naszych 400 klientów
  • 3 kroki jak rozwiązać problem AML w Biurze Rachunkowym
  • Technologia wspierająca AML czyli jak działa GoAML.pl

Prelegent: Tomasz Kolaszyński, Główny Koordynator AML i Inspektor RODO w GoAML.pl (BeUsable sp. z o.o.)

  

14.20-15.20 Zmiany w prawie pracy i dokumentacji pracowniczej

  • Nowelizacja kodeksu pracy. Jak w praktyce stosować zmienione przepisy?
  • Nowelizacje kodeksu pracy – wnioski i rozwiązania
  • Co jeszcze przed nami i na co zwrócić szczególną uwagę?
  • Praktyczne zastosowanie zmian w dokumentacji pracowniczej wynikające z nowelizacji kodeksu pracy
  • Zasada minimalizacji danych osobowych, a dokumentacja pracownicza

Prelegent:

  • Katarzyna Gospodarowicz, Radca prawny, partner w Kancelarii Prawnej Schampera, Dubis, Zając i Wspólnicy sp. j. działającej w międzynarodowej sieci Schindhelm (Wrocław)
  • Iwona Wołkiewicz, Ekspert Prawa Pracy (Katowice, Poznań, Gdańsk)

  

15.20 Zakończenie konferencji

PRELEGENCI

Katarzyna Gospodarowicz

Radca prawny, partner w Kancelarii Prawnej Schampera, Dubis, Zając i Wspólnicy sp. j. działającej w międzynarodowej sieci Schindhelm

Paweł Jędrzejak

Ekspert INFORLEX, INFOR PL S.A.

Tomasz Kolaszyński

Główny Koordynator AML i Inspektor RODO w GoAML.pl (BeUsable sp. z o.o.)

Beata Kostrzycka

Dyrektor ds. Rozwoju wFirma.pl

Adam Kowalczyk

Dyrektor Rozwoju Sieci Partnerskiej, FAKTURA.PL Sp. z o.o.

Radosław Kowalski

Doradca Podatkowy, Kancelaria Doradcy Podatkowego

Ewa Szpytko-Waszczyszyn

Dyrektor ds. Administracji, wFirma

Waldemar Wawerski

Trener biznesu

Joanna Wazowicz

Partner Zarządzająca 4Sales

Iwona Wołkiewicz

Ekspert Prawa Pracy

PARTNERZY

Faktura.pl to serwis dedykowany Biurom Rachunkowym i przedsiębiorcom, który działa nieprzerwanie od ponad 20 lat. Misją serwisu jest oferowanie wsparcia i pomocy dla biur rachunkowych.

Dzięki Faktura.pl, Biura Rachunkowe są wyposażane w funkcjonalne narzędzia, które ułatwiają prowadzenie działalności. Do kluczowych rozwiązań oferowanych przez Faktura.pl należy zintegrowany z Krajowym Systemem e-Faktur (KSeF) program do wystawiania faktur, magazyn, system sprzedaży Allegro, technologia OCR czyli optyczne rozpoznawanie znaków, które automatyzuje procesy biurowe. Dzięki tym narzędziom, biura rachunkowe mogą świadczyć usługi dla swoich klientów na najwyższym poziomie.

Obecne działania Faktura.pl skoncentrowane są na wsparciu Biur Rachunkowych w dobrym przygotowaniu pod KSeF.

Więcej informacji na temat oferty Faktura.pl będzie można uzyskać od przedstawicieli serwisu podczas nadchodzącej konferencji.

System wFirma dla Biur Rachunkowych to kompleksowe oprogramowanie online do prowadzenia księgowości podatkowej oraz ksiąg rachunkowych w nowoczesny sposób. Posiada kadry, płace i ubezpieczenia z bezpośrednią integracją z ZUS oraz automatycznym rozliczaniem rocznej składki zdrowotnej. wFirma umożliwia intuicyjną i zautomatyzowaną pracę, opartą na gotowych schematach księgowych, OCR i integracji z KSeF. System budowany jest wraz ze społecznością księgowych i rozwiązuje ich codzienne problemy.

360 Księgowość to program księgowy online, który ułatwia księgowanie zarówno w spółce z o.o. jak i jednoosobowej działalności gospodarczej oraz ryczałcie.

Wszechstronna funkcjonalność pomaga doświadczonym profesjonalistom wykonywać zadania księgowe szybciej i bardziej efektywnie. Program online pozwala na przechowywanie danych wszystkich Twoich firm w jednym miejscu.

Oprogramowanie automatyzuje procesy księgowe i zmniejsza liczbę popełnianych błędów. Oszczędza także czas, zapewnia również bezpłatne wsparcie techniczne.

Dodatkowo wprowadzony został nowy program kadrowo-płacowy – 360 Kadry i płace.

Zapraszamy na naszą stronę www.360ksiegowosc.pl

GoAML.pl to zespół Koordynatorów AML i Inspektorów RODO wspierających biura rachunkowego ułatwiając realizację ustawy AML. Połączenie narzędzi i usług doradczych daje pewność realizowania wymogów prawnym zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami. Dział prawny GoAML.pl czuwa, aby każda zmiana w prawie miała odzwierciedlenie w naszej usłudze i narzędziach informatycznych. Nasi klienci otrzymują system informatyczny usprawniający działania związane z realizowaniem obowiązków nakładanych na podmioty obowiązane, dzięki czemu nasi klienci nie muszą martwić się o czynności przewidziane w ustawie AML.

ELO Digital Office GmbH od ponad 25 lat jest jednym z wiodących producentów systemów do zarządzania treścią (Enterprise Content Management – ECM), który rozwija oprogramowanie do zarzadzania dokumentami, cyfrowej archiwizacji i obiegu dokumentów.

ELO Digital Office otrzymało na świecie wiele nagród i wyróżnień za innowacyjność swoich produktów. Moduły ELO Business Solutions pozwalają klientom na niezwykle szybkie wdrażanie rozwiązań z możliwością dostosowania ich do konkretnych potrzeb jak np.

ELO Invoice – elektroniczne przetwarzania faktur:

  • Zautomatyzowane przetwarzanie faktur (KSeF, standard unijny, PDF, skany)
  • Wygodne procesy zatwierdzania faktur
  • Dotrzymanie terminów płatności faktur > Zgodność z wymaganiami dotyczącymi prywatności i zgodności danych
  • Bezproblemowa integracja z systemami ERP i finansowo-księgowymi

ZAREJESTRUJ SIĘ WYBIERZ JEDEN Z PAKIETÓW

Forum Biur Rachunkowych - Katowice

845 /uczestnik

Cena katalogowa 845 zł netto
  • Udział w konferencji stacjonarnej
  • Prezentacje w wersji elektronicznej
  • Certyfikat

Forum Biur Rachunkowych - Wrocław

845 /uczestnik

Cena katalogowa 845 zł netto
  • Udział w konferencji stacjonarnej
  • Prezentacje w wersji elektronicznej
  • Certyfikat

Forum Biur Rachunkowych - Poznań

845 /uczestnik

Cena katalogowa 845 zł netto
  • Udział w konferencji stacjonarnej
  • Prezentacje w wersji elektronicznej
  • Certyfikat

Forum Biur Rachunkowych - Gdańsk

845 /uczestnik

Cena katalogowa 845 zł netto
  • Udział w konferencji stacjonarnej
  • Prezentacje w wersji elektronicznej
  • Certyfikat

*  Informujemy, że przyjmujemy oświadczenia potwierdzające zwolnienie z podatku VAT (udział w szkoleniu jest finansowany ze środków publicznych w rozumieniu ustawy o finansach publicznych w całości zgodnie z treścią art.43 ust.1 pkt 29 lit, c ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług)

OPIEKUN MERYTORYCZNY

Rafał Szary

Menedżer projektu

SPRZEDAŻ I WSPÓŁPRACA

ORGANIZATOR

PARTNER MERYTORYCZNY

PARTNERZY

PATRONI MEDIALNI

mppiu_logo
logo_mk_nowe